Aktiivista edunvalvontaa

Yksi tärkeimpiä tehtäviämme on yleisten maanpuolustusedellytysten turvaamiseen liittyvä edunvalvonta. Keskeisessä asemassa on myös edunvalvonta vapaaehtoisen maanpuolustustyön ja -koulutuksen toimintaedellytysten turvaamiseksi ja kehittämiseksi.

Edunvalvontaamme kuuluu erilaisten kannanottojen ja kirjallisten lausuntojen antaminen sekä liittomme sidosryhmien ja yhteistyötahojen edustajien tapaaminen. Työtä teemme sekä yksin että yhdessä muiden liittojen ja järjestöjen kanssa.

Käymme vuosittain useasti Eduskunnan valiokuntien ja jaostojen kuultavana lakihankkeisiin sekä valtion talousarvioesitykseen liittyen. Liittoamme lähestytään yleensä lakia valmistelevan ministeriön taholta lakiesityksen rakennusvaiheessa, jolloin pyrimme vaikuttamaan sen sisältöön kirjallisilla ja suullisilla lausunnoilla. Jos palautettamme tai toiveitamme ei huomioida, yritämme vaikuttaa lain sisältöön eduskuntakuulemisten kautta.

Reserviläisiä maanpuolustustapahtumassa Lempäälässä

Maanpuolustustapahtuma Lempäälässä

Aselaki

Tutustu uuteen ampuma-aselakiin

Miten ampuma-aselain muutos vaikuttaa?

Lausunnot

30.9.2019 Lausunto
Maanpuolustuskoulutusyhdistykselle
Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen