Hae huomionosoitusta

Huomionosoituksia aktiivisesti reserviläistyössä mukana oleville

Reserviläisliitolla on käytössään oma huomionosoitusjärjestelmä. Lisäksi liitto hakee vuosittain valtiollisia huomionosoituksia sekä silloin tällöin erilaisia arvonimiä.

Liitto myöntää pronssisia (PAM), hopeisia (HAM) ja kultaisia (KAM) ansiomitaleja. Tarkemmat myöntämisperusteet kuvatataan ansiomitalisäännössä. Liiton korkeimmat huomionosoitukset ovat ansioristi (Ar) ja ansioristi soljella (Ars). Ansioristit myöntää Puolustusministeri liittohallituksen esityksestä. Myöntöperiaatteista on laadittu oma ohje.

Varsinkin kannettavia huomionosoituksia myönnettäessä yleisenä periaatteena on, että niitä myönnetään aktiivisesti reserviläistyössä mukana oleville ansioituneille henkilöille. Edellisestä liiton myöntämästä tai esittämästä huomionosoituksesta (pl. ErAm) tulee olla kulunut vähintään viisi vuotta. Käytäntönä on myös, että esittäjä maksaa aina myönnetyt huomionosoitukset.

Huomionosoitus / myöntäjä / myöntämisperuste

• Kunniapuheenjohtaja / liittokokous / säännöt
  • Kunniajäsen / liittokokous / säännöt
  • Pienoislippu / liiton hallitus / huomionosoitussääntö