Huomionosoituksia aktiivisesti mukana oleville

Haemme vuosittain valtiollisia huomionosoituksia ja arvonimiä. Myönnämme pronssisia (PAM), hopeisia (HAM) ja kultaisia (KAM) ansiomitaleja. Tarkemmat myöntämisperusteet kuvataan ansiomitalisäännössämme. Korkeimmat huomionosoituksemme ovat ansioristi (Ar) ja ansioristi soljella (Ars), joita myöntää Puolustusministeri liittohallituksen esityksestä. Myöntämisperiaatteista on laadittu oma ohjeensa.

Etenkin kannettavia huomionosoituksia myönnettäessä periaatteena on, että niitä myönnetään aktiivisesti reserviläistyössä mukana oleville, ansioituneille henkilöille. Edellisestä liittomme myöntämästä tai esittämästä huomionosoituksesta (pl. ErAm) tulee olla kulunut vähintään viisi vuotta. Käytäntönä on myös se, että esittäjä maksaa myönnetyt huomionosoitukset.

Huomionosoitus / myöntäjä / myöntämisperuste

• Kunniapuheenjohtaja / liittokokous / säännöt
  • Kunniajäsen / liittokokous / säännöt
  • Pienoislippu / liiton hallitus / huomionosoitussääntö