Usein kysyttyä

Olemme koonneet tälle sivulle asioita, joita meiltä eniten kysytään. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, laita meille sähköpostia toimisto(at)reservilaisliitto.fi

Jäsenhakemus

Kun olet lähettänyt jäsenhakemuksen, hakemus käsitellään ensin liiton toimesta ja tämän jälkeen lähetetään paikallisyhdistykseen. Yhdistyksen hallitus päättää loppuviimein hakemuksen hyväksymisestä tai hylkäämisestä. Tarvittaessa voit olla yhteydessä suoraan paikallisyhdistykseen hakemuksen käsittelyaikaan liittyen. Voit etsiä oman paikallisyhdistyksesi täältä.

Jäsenasiointi

Jäsenkortti on aina käytössä kaksi vuotta kerrallaan. Mikäli olet uusi jäsen, jolla ei vielä ole jäsenkorttia, lähetämme sen myöhemmin sinulle.

Jos olet hukannut tai erehdyksessä heittänyt pois jäsenkortin 20xx-20xx, niin voit tilata uuden osoitteesta jasenasiat(at)reservilaisliitto.fi.

Miten muutan jäsentietojani?

Voit itse muuttaa tietojasi jäsenrekisteriin liiton nettisivuilla https://www.reservilaisliitto.fi/kirjaudu/. Kirjaudu sähköiseen asiointipalveluun ensimmäisen kerran jäsennumerollasi ja postinumerollasi ja seuraa ohjeita. Muista tallentaa tietosi lopuksi. Ohjelma pyytää muuttamaan salasanan. Se jää tietoon vain sinulle, joten se on syytä tallettaa huolellisesti. Mikäli unohdat salasanasi, voit pyytää järjestelmästä sähköisesti uuden salasanan.

Ongelmia kirjautumisessa sähköiseen jäsenasiointiin?

Kirjautuminen tapahtuu osoitteessa https://www.reservilaisliitto.fi/kirjaudu/

Mikäli et pääse vaihtamaan salasanaasi, voi se johtua siitä, että jäsenrekisterissämme ei ole lainkaan sähköpostiosoitettasi. Laita tällöin viestiä jasenasiat(at)reservilaisliitto.fi.

Maksumuistutukset

Vuoden ensimmäiset muistutuslaskut ovat lähteneet 29.4.2021 niille jäsenille, joilla jäsenmaksu on vielä avoimena. Jos olet suorittanut jäsenmaksun, voit jättää maksumuistutuksen huomioimatta. Voit tarkistaa oman jäsenmaksuntilanteesi kirjautumalla jäsenasiointiin täältä.

Mikäli kauden 2021 jäsenmaksusi on vielä avoimena, voit suorittaa maksun postitse saapuvalla maksumuistutuksella.

Voit myös olla yhteydessä jäsen- ja toimistosihteeri Anna Mutaseen:

puhelin 09 4056 2010 (soittoaika arkisin klo 10-14)
jasenasiat(at)reservilaisliitto.fi

Miten päätän jäsenyyteni?

Mikäli haluat päättää jäsenyytesi reserviläisyhdistyksessä, niin ilmoitathan siitä Reserviläisliittoon sähköpostilla, jasenasiat(at)reservilaisliitto.fi tai postitse (Reserviläisliitto, Döbelninkatu 2, 00260 Helsinki).

Voinko olla usean yhdistyksen jäsen?

Voit kuulua myös kahteen tai vieläkin useampaan yhdistykseen samanaikaisesti. Toisista jäsenmaksuista vähennetään tällöin Reserviläinen-lehden tilausmaksua vastaava summa ja saat yhden lehden kotiisi.

Jos liityt toiseen yhdistykseen, sinun ei tarvitse tehdä mitään muuta jäsenhakemuksen lähettämisen jälkeen. Rekisterissä automaattisesti otetaan huomioon mahdolliset alennetut jäsenmaksut.

Kuinka vaihdan yhdistystä?

Jos haluat vaihtaa jäsenyytesi yhdistyksestä toiseen yhdistykseen, niin ole yhteydessä jäsensihteeriin puhelimitse (arkisin klo 10-14, 09-40562010, 09-40562011) tai sähköpostitse, jasenasiat(at)reservilaisliitto.fi, kiitos.

Olenko maksanut Toimintaturva-maksun?

Näet sen kirjautumalla sähköiseen jäsenasiointiin, jonne pääset täältä. Kun olet kirjautunut sisään, niin mene Omat tiedot -välilehden alaosaan. Näet Jäsenyydet-kohdasta, mikäli olet maksanut Toimintaturva-maksun.

Toimintaturva-jäsenyys kirjautuu viiveellä jäsenasiointiin, ja tieto kirjautuu päivityksen yhteydessä. Päivitykset tehdään rekisteriin kahden viikon välein. Toimintaturva-jäsenyys on voimassa heti, kun olet suorittanut maksun.