Usein kysyttyä

Olemme koonneet tälle sivulle asioita, joita meiltä eniten kysytään. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, laita meille sähköpostia toimisto(at)reservilaisliitto.fi

Muista ilmoittaa

Yhdistyksen jäsenmaksu on 30.11. mennessä

Luottamushenkilötiedot tammikuussa

Toimintalomake tammikuussa

Linkkejä

Tilaa messu- ja esittelymateriaalia.

Tilaa standaari, puukko tai kunniakilpi Kenttäkaupasta

Jäsenasiointi

Jäsenkortti on aina käytössä kaksi vuotta kerrallaan. Mikäli olet uusi jäsen, jolla ei vielä ole jäsenkorttia, lähetämme sen myöhemmin sinulle.

Jos olet hukannut tai erehdyksessä heittänyt pois jäsenkortin 20xx-20xx, niin voit tilata uuden osoitteesta jasenasiat(at)reservilaisliitto.fi.

Miten muutan jäsentietojani?

Voit myös itse muuttaa tietojasi jäsenrekisteriin liiton nettisivuilla: www.reservilaisliitto.fi > etusivulla, paina kohdasta ”Jäsenasiointi”. Kirjaudu e-asiointipalveluun ensimmäisen kerran jäsennumerollasi ja postinumerollasi ja seuraa ohjeita. Muista tallentaa tietosi lopuksi. Ohjelma pyytää muuttamaan salasanan. Se jää tietoon vain sinulle, joten se on syytä tallettaa huolellisesti. Mikäli unohdat salasanasi, voit pyytää järjestelmästä sähköisesti uuden salasanan.

Miten päätän jäsenyyteni?

Mikäli haluat päättää jäsenyytesi reserviläisyhdistyksessä, niin ilmoitathan siitä Reserviläisliittoon sähköpostilla, jasenasiat(at)reservilaisliitto.fi tai postitse (Reserviläisliitto, Döbelninkatu 2, 00260 Helsinki).

Voinko olla usean yhdistyksen jäsen?

Voit kuulua myös kahteen tai vieläkin useampaan yhdistykseen samanaikaisesti. Toisista jäsenmaksuista vähennetään tällöin Reserviläinen-lehden tilausmaksua vastaava summa ja saat yhden lehden kotiisi.

Jos liityt toiseen yhdistykseen, niin kirjoita lisätietoja-kenttään, että olet jo jäsen toisessa yhdistyksessä ja mielellään myös jäsennumerosi.

Kuinka vaihdan yhdistystä?

Jos haluat vaihtaa jäsenyytesi yhdistyksestä toiseen yhdistykseen, niin ole yhteydessä jäsensihteereihin puhelimitse (arkisin klo 10-14, 09-40562010, 09-40562011) tai sähköpostitse, jasenasiat(at)reservilaisliitto.fi, kiitos.

Ampumaturva

1A) antaa osallistumisoikeuden Reserviläisliiton, Suomen Reserviupseeriliiton ja Reserviläisurheiluliiton niihin liittotason kilpailu- ja muihin tapahtumiin, joissa ammunta on keskeisessä roolissa

1B) antaa osallistumisoikeuden em. liittojen piirien sekä jäsenyhdistysten niihin tapahtumiin tai kilpailuihin, joissa harjoitetaan ammuntaa ja, joissa vaaditaan Reserviläisten ampumaturvan tai Suomen Ampumaurheiluliiton kilpailu- tai harrastelisenssin voimassaoloa

1C) antaa osallistumisoikeuden sellaisiin Puolustusvoimien tai muiden tahojen kanssa yhteisiin tilaisuuksiin tai tapahtumiin, joissa vaaditaan Reserviläisten ampumaturvan voimassaoloa

2) on tapaturma- ja vastuuvakuutus. Vakuutusosuuden kattavuudesta saat tietoja Pohjola Vakuutuksen nettisivuilta.

Ampumaturvan kattavuus

Ammunnan harjoittelu ja valmennus voi tapahtuma oma-aloitteisesti eikä kirjallista harjoitteluohjelmaa tai vastaavaa tarvitse olla. Riittää kun se on omassa päässä eli, että osaa tarvittaessa kuvailla oman harjoittelunsa ja valmentautumisensa suunnitelmallisuutta.

”Harjoituksen johtajan valvonnassa” tarkoittaa, että ampumaradalla on läsnä koulutettu valvoja, esim. yhdistyksestä tai radan virallinen valvoja. Tällöin ampumaturva on voimassa.

Valvojan tai kouluttajan ei tarvitse fyysisesti olla paikalla. Vakuutus on voimassa, kun harjoitellaan valmennusohjelman mukaisesti.

SAL:lla on harrastelisenssi ja kilpailulisenssi.

Niillä voit osallistua RES:n kilpailuihin. SAL:n nettisivuilta voit tutkia mitä heidän lisenssinsä ja vakuutuksensa kattaa.

RES:n ampumaturva on a) osallistumisoikeus ja b) tapaturma- ja vastuuvakuutus. Vakuutusosuuden kattavuudesta saat tietoja Pohjola Vakuutuksen nettisivuilta.