Maaottelumarssi 2023

Valtakunnallinen marssihaaste 1.–30.9.2023

pe 1.9. - la 30.9.2023

Paikka

Reserviläisliiton ja Suomen Reserviupseeriliiton marssihaaste järjestetään jo kolmatta kertaa. Maaottelumarssin hengessä marssitaan koko syyskuun ajan eli 1.–30.9.2023.

Hyväksyttyyn Maaottelumarssi-suoritukseen vaaditaan yhtäjaksoisesti suoritettu 10 kilometrin marssi kävellen tai juosten. Tarkan ajankohdan, marssiseuran ja -paikan voi valita itse. Marssille ei aseteta vaatimuksia kantamusten tai muun varustuksen suhteen. Kaikki ovat tervetulleita osallistumaan marssille. Marssihaasteen tavoitteena on ennen kaikkea muistuttaa reserviläisiä fyysisen toimintakyvyn ylläpidon tärkeydestä.

Kun on suorittanut vähintään 10 kilometrin marssin, voi kirjata tuloksensa sähköiselle lomakkeelle, joka julkaistaan Reserviläisliiton ja Suomen Reserviupseeriliiton verkkosivuilla elo-syyskuun vaihteessa. Kaikki osallistujat, jotka ovat suorittaneet vähintään 10 kilometrin marssin ja kirjanneet suorituksensa lomakkeelle, osallistuvat myös Varustelekan lahjakorttien ja RES- & RUL-tuotepalkintojen arvontaan.

Syyskuussa järjestetään myös teemawebinaari liittyen kaukopartiotoimintaan. Webinaarissa luennoi tietokirjailija ja tiedusteluhistorian tutkija Mikko Porvali, joka on kirjoittanut mm. suomalaisten kaukopartioiden tiedustelutoiminnasta.