27.11.2019

Yhdistystiedote 10/2019 ilmestyi

Vuoden kymmenennessä Yhdistystiedotteessa kerrotaan mm. EU:n lyijyammuskiellosta, liiton verkkosivu-uudistuksesta ja uusista palvelukanavista.

ammunta

Reserviläisliitto peräänkuuluttaa Suomelta toimenpiteitä EU:n kemikaaliviraston valmisteleman lyijyammuskiellon tyrmäämiseksi. Lyijyammuskielto romahduttaisi toteutuessaan patruunatuotannon unionin alueella, koska kaupalliset tuotantolinjat sulkeutuisivat kannattamattomina eikä niitä enää kriisitilanteissa voitaisi ottaa viranomaiskäyttöön. Lyijyammusten korvaaminen vaihtoehtoisilla materiaaleilla olisi myös kallista ja heikentäisi sisäistä turvallisuutta. Kimmokeriskit ja luotien läpäisykyky kasvaisivat, koska muut materiaalit ovat usein kovempia ja niiden lähtönopeus lyijyluoteja suurempi. Aseiden käyttötaito ja osumatarkkuus heikkenisivät harjoittelumäärien laskiessa. Liitto julkaisi eilen kannanoton asiasta.

Kannattaa alkaa tallentaa verkkosivujen materiaaleja

Piiri- ja yhdistyssivuista vastaavien kannattaa alkaa tallentaa nykyisten sivujen materiaalia esim. ulkoisille kovalevyille/tikuille, jotta ensi vuonna tapahtuva sisällön syöttäminen uusille sivuille sujuisi mahdollisimman vaivattomasti. Syöttäminen alkaa liiton järjestämän koulutuksen jälkeen. Tiedotamme koulutuksesta mahdollisimman pian. Vanhat yhdistys- sekä piirisivut poistetaan verkosta 30.6.2020.

Chat palvelee liiton verkkosivuilla

Chat palvelee kiinnostuneita liiton verkkosivuilla puhelinaikojen ulkopuolella arkisin klo 08.00-10.00 ja klo 14.30-16.00. Puhelinajat sihteereille ovat arkisin klo 10.00–14.00.

Tarvitsetko Turvapostia?

Mikäli lähetät liiton toimistolle sähköpostilla materiaalia, joka sisältää henkilö- tai muuta luottamuksellista tietoa, on lähetyksen oltava salattu. Helpoiten tämä tapahtuu liiton käyttöönottaman Turvapostin avulla, jonka käyttöohjeet löydät täältä ja Turvapostin löydät myös liiton yhteystiedoista täältä.