20.3.2020

Uusi asiantuntijablogisarja käynnistynyt

Reserviläisliitto on käynnistänyt asiantuntijablogisarjan, jossa kirjoittajina ovat ulkopuoliset asiantuntijat, vaikuttajat ja päättäjät. Pyrimme tällä tavalla vahvistamaan entisestään osallistumista yhteiskunnalliseen keskusteluun. Blogikirjoitussarjan käynnistää puolustusvaliokunnan ja parlamentaarisen asevelvollisuuskomitean puheenjohtaja, kansanedustaja Ilkka Kanerva (kok).

Edustaja Kanerva kirjoittaa asiantuntijablogissa Korona-epidemian aiheuttamista vallitsevista poikkeusoloista. Hän painottaa, että Suomen varautuminen uhkiin on kansainvälisestikin vertailtuna huippuluokkaa.

Olemme olleet kaukaa viisaita pitäessämme huolta huoltovarmuudestamme silloinkin, kun muut verrokkimaamme ovat ajaneet alas omia varautumisjärjestelyjään kustannushyötyjä etsien. Kun leikataan tarpeeksi niin sanotusti löysiä pois, menettää järjestelmä joustovaran. Jatkuva tehostaminen heikentää yhteiskunnan toimintaedellytyksiä poikkeustilanteissa.

Asiantuntijablogi on luettavissa kokonaisuudessaan täältä.

Reserviläisliitto on puoluepoliittisesti sitoutumaton järjestö, joka tarjoaa kaikille tasapuolisen mahdollisuuden kirjoittaa asiantuntijablogiin. Seuraavan blogin kirjoittaa asevelvollisuuskomitean varapuheenjohtaja, kansanedustaja Joonas Könttä (kesk). Hän toimii myös puolustusvaliokunnan jäsenenä.