9.6.2021

Reserviläisurheiluliiton RESUL Four Day March heinäkuussa

Reserviläisurheiluliiton etämarssitapahtuma RESUL Four Day March järjestettiin ensimmäisen kerran viime vuonna. Marssi toteutettiin nopealla aikataululla kentältä tulleesta ideasta, ja se herätti kiinnostusta ympäri maailmaa. Marssille osallistui noin 800 henkilöä, jotka suorittivat yhteensä lähes 2 000 marssia ja yli 50 miljoonaa askelta.

Tänä kesänä 22.─25.7.2021 RESUL Four Day March saa jatkoa. 1-4 päivänä voi marssia, kävellä tai juosta joko yksin, perheen tai yhteisön kanssa vapaavalintaisessa paikassa. Hyväksyttyyn suoritukseen vaaditaan vähintään 10 kilometrin matka, joka neljälle päivälle jaettuna tarkoittaisi vain 2,5 km päivässä. Halutessaan marssija voi kantaa 10 kilon lisäpainoa, mikä merkitään erikseen tuloksiin. Korkeimpaan suoritusluokkaan päästäkseen vaaditaan vähintään 160 kilometrin marssisuoritus.

Suoritusluokat ovat nimeltään

• Kävelijä 10,00–39,99 km
• Marssija 40,00–99,99 km
• Mestarimarssija 100,00–159,99 km
• Kaukopartiolainen 160,00 km tai yli

Täysin uudistetut tapahtuman verkkosivut löytyy osoitteesta resulfourdaymarch.fi. Rekisteröityminen ja osallistuminen on ilmaista. Ennen tapahtumaa on mahdollista tilata verkkokaupasta oma marssipaita vauhdittamaan ja värittämään treenikautta. Muistoksi suorituksestaan voi ostaa diplomin, mitalin ja kangasmerkin. Uusi palkitsemisjärjestelmä kannustaa osallistumaan tapahtumaan jatkossakin. Kaikkien osallistujien kesken arvotaan myös tavarapalkintoja.

Rekisteröityessään henkilö voi merkitä itsensä liittonsa ja paikallisyhdistyksensä jäseneksi. Näin tuloksissa saadaan tietoa suorituskyvystä eri järjestökentän tasoilla. Liitoille, piireille ja yhdistyksille lanseerataankin nyt KILSAKISA. Siinä tavoitellaan parasta mahdollista kilometriä per jäsen -tulosta. Jäsenmäärään suhteutettu aktiivisin piiri saa nimensä uuteen kiertopalkintoon.

Tutkimusten mukaan suurimmalla osalla meistä päivittäinen liikkuminen on suosituksiin nähden liian vähäistä ja asia helposti unohtuu arkikiireen keskellä. Tapahtuman idea onkin innostaa erilaisin keinoin kaikenikäisiä ja taustaisia liikkumaan oman kuntonsa rajoissa. Ensin pitää lähteä tavoitteellisesti liikkeelle ja sen jälkeen liikunnan tuoma ilo vie mennessään, toteaa tapahtuman pääjärjestäjä Pekka Sillanpää.

RESUL Four Day March -tapahtuma on saanut suojelijakseen vapaaehtoisen maanpuolustuksen tarkastajan eversti Jukka Nurmen. Hänen etämarssiterveisensä on luettavissa tapahtuman verkkosivuilta.

R4DM-kanavat

Kotisivu: https://resulfourdaymarch.fi
Vuoden 2021 FB-event: facebook.com/events/951990032239228
Etämarssit kokoava FB-sivu: facebook.com/RESUL4DM