2.3.2022

Reserviläisliitolta 5 000 euron lahjoitus Ukrainan asevoimille

Reserviläisliiton liittohallitus on päättänyt tehdä 5 000 euron rahallisen lahjoituksen Ukrainan asevoimille. Rahankeräyksen asevoimille on aloittanut Ukrainan keskuspankki. Reserviläisliiton puheenjohtajan Ilpo Pohjolan mukaan päätös oli yksimielinen.

Ukrainassa käydään taisteluja, jotka ratkaisevat koko Euroopan tulevaisuuden. Ukrainan asevoimat tarvitsee nyt nopeasti myös rahallista tukea, jotta se voi jatkaa taisteluita ja puolustaa Ukrainan valtion itsenäisyyttä Venäjän silmitöntä aggressiota ja mielivaltaisuutta vastaan. Reserviläisliiton liittohallitus haluaa antaa rahallisen tuen sinne, jossa tällä hetkellä ratkaistaan ukrainalaisten kohtalo.

Suomalaiset ovat viime päivinä tukeneet Ukrainaa ja ukrainalaisia monella tavalla. Reserviläisliitto kannustaa suomalaisia jatkamaan tukemista, sillä sitä tarvitaan nyt tässä hetkessä kiireellisesti. Reserviläinen-lehti teki listauksen tahoista, joiden kautta voi antaa tukensa Ukrainalle: