5.11.2020

Nykymallinen ampumaturva päättyy

reserviläisliitto logo

Nykyinen Reservin Ampumaturva -järjestelmä loppuu nykyisen turvakauden päättyessä eli 31.1.2021. Taustalla on Finanssivalvonnan keväällä tekemä päätös ryhmäetuvakuutuksista, minkä johdosta ampumaturvan kaltaiset, järjestöjen jäsenille myytävät vakuutuspaketit eivät ole enää jatkossa mahdollisia. Turvajärjestelmän päättymisestä tiedotetaan myöhemmin kirjeitse kaikille turvan nykyisille haltijoille.

Reservin Ampumaturva on ollut tarkoitettu Reserviläisliiton, Suomen Reserviupseeriliiton, Suomen Rauhanturvaajaliiton, Maanpuolustuskiltojen liiton ja Maanpuolustusnaisten Liiton jäsenille. Turva on antanut osallistumisoikeiden Reserviläisliiton, Suomen Reserviupseeriliiton ja Reserviläisurheiluliiton liittotason kilpailuihin sekä muihin tapahtumiin, joissa ammunta on keskeisessä roolissa. Kilpailut ja omaehtoisen harjoittelun kattanut turva on sisältänyt tapaturma- ja vastuuvakuutuksen, joiden sisältämän vakuutusturvasta on vastannut Fennia.

Parhaillaan Reserviläisliitto selvittelee erilaisia vaihtoehtoja omien, ammuntaa harrastavien jäsentensä vakuuttamiseksi. Valittavasta ratkaisusta tekee päätöksen liiton hallituksen, 17.11.2020 järjestettävä ylimääräinen kokous, jonka esityslistalla on tämän johdosta myös vuoden 2021 toimintasuunnitelman ja talousarvion muuttaminen.

Lopulliset päätökset tekee Reserviläisliiton Seinäjoella 21.11.2020 kokoontuva liiton kokous. Tällä kertaa kokoukseen voivat osallistua vain ennakkoon valtakirjan toimittaneet yhdistykset niin, että paikalle saapuu vain yksi edustaja kustakin yhdistyksestä. Lue lisää liittokokouksesta täältä.