Ampumaturva

Ampumaturvamme on tarkoitettu Reserviläisliiton, Suomen Reserviupseeriliiton, Suomen Rauhanturvaajaliiton, Maanpuolustuskiltojen liiton ja Maanpuolustusnaisten liiton jäsenille. Se antaa osallistumisoikeiden Reserviläisliiton, Suomen Reserviupseeriliiton ja Reserviläisurheiluliiton liittotason kilpailuihin ja muihin tapahtumiin, joissa ammunta on keskeisessä roolissa. Turva sisältää tapaturma- ja vastuuvakuutuksen.

HUOM! Vuodenvaihteessa nykymallinen ampumaturva päättyy. Vuonna 2020 ampumaturvan maksaneet jäsenet siirretään automaattisesti uuteen ammuntaa harrastavien jäsenryhmään 1.1.2021 alkaen ja heidän jäsenyytensä ryhmässä jatkuu edelleen sen jälkeen, mikäli he maksavat jäsenmaksun yhteydessä lisämaksun normaalin jäsenmaksun lisäksi. Jäsenyys sisältää ampumaharrastuksen toimintaturvan.

Vakuutuksen ehdot ja voimaantulo

Ampumaturva tulee voimaan aikaisintaan vakuutuskauden alussa tai sen jälkeen maksettaessa maksupäivänä klo 24.00 ja on voimassa vakuutuskauden loppuun. Vakuutuskausi alkaa maaliskuun alusta ja päättyy seuraavan vuoden tammikuun loppuun, esim. 1.3.2020 – 31.1.2021. Tänä vuonna ampumaturvan kausi on tavanomaista lyhyempi (11 kuukautta) ja tästä syystä kauden hinta on 23 euroa. Huomioithan, että reserviläisyhdistyksen tai killan jäsenmaksu tulee olla maksettuna, jotta voit saada ampumaturvan.

Ampumaturva on voimassa:

• reserviläisten ja puolustusvoimien ampumakilpailuissa
  • harjoituksissa, jotka ovat lajille ominaisia ja harjoituksen johtajan valvonnassa
  • valmennusohjelman mukaisesti harjoiteltaessa
  • koulutus-, liikunta- ja valmennusleireillä urheilutoimintaan liittyen, mutta ei muuna aikana
  • edellä mainittuihin tilaisuuksiin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla
  • tilapäisesti (3 kk) ulkomailla samoin edellytyksin kuin Suomessa

Käytössä on myös mobiilikortti, jonka voi asentaa omaan älypuhelimeen.

MagMa Lompakko -ohje loppukäyttäjälle

Lue lisää mobiilikortista

Mikäli haluat ampumaturvan vielä loppukaudeksi (voimassa 31.1.2021 asti), niin ole yhteydessä jäsen- ja toimistosihteeri Anna Mutaseen p. 09 4056 2010 (soittoaika arkisin klo 10-14).

Kysyttävää ampumaturvasta?

Reserviläisten ampumaturvan tilaus- ja toimitusasioista vastaa liittojen jäsenrekisteri, jasenasiat(at)reservilaisliitto.fi.

Ampumaturvan sisältöön sekä vakuutusturvaan ja sen kattavuuteen liittyvistä kysymyksistä vastaa Reserviläisliiton toimisto, toimisto(at)reservilaisliitto.fi.

Kun tapaturma on sattunut

Soita FenniaHoitajalle, puhelin 010 503 500 (klo 7-23). FenniaHoitaja, joka on sairaanhoidon ammattilainen, kartoittaa tilanteesi, täyttää vahinkoilmoituksen puolestasi ja varaa tarvittaessa ajan hoitoon Fennian yhteistyökumppaneille.

Toimintaohjeet vastuuvakutuusvahingossa

Vahingon sattuessa täytä vastuuvahinkoilmoitus osoitteessa www.fennia.fi (lomakkeet- ja esitteet -palvelu) ja toimita se sähköpostitse osoitteeseen vastuuvahingot(a)fennia.fi.

Korvauspalvelu palvelee numerossa 010 503 6604 (ma-ti klo 9-17 ja ke-pe 9-16).