23.8.2019

Yhdistystiedote 7/2019 ilmestyi

Tämän vuoden seitsemännessä yhdistystiedotteessa kerrotaan mm. Päämajajotoksesta ja marraskuisesta liittokokoustapahtumasta.

RESUL:n syysjotos taivalletaan Mikkelissä 27.–29. syyskuuta. Päämajajotos 2019 on maastotaitokilpailu, joka käsittää suunnistusosuuden sekä pakollisia ja valinnaisia rastitehtäviä. Kilpailureitin rasteilla on kilpailutehtäviä, jotka liittyvät esimerkiksi reserviläistietoihin ja -taitoihin, ammuntaan, suunnistukseen ja kartanlukuun, ensiapu- ja pelastuspalvelutoimintaan, luonnontuntemukseen sekä yleistietoihin. Mukaan mahtuu lisää osallistujia. Lisätietoa täältä.

Liittokokoustapahtuman illallisen ja lounaan ilmoittautuminen avattu

Maanpuolustusjärjestöjen yhteinen liittokokoustapahtuma järjestetään 15.-17.11. Turussa. Illallisen ja lounaan ilmoittautumistiedot löydät täältä. Samalle sivulle kootaan totuttuun tapaan myös tiedot liittokokousviikonlopusta ja liittokokousmateriaali. Liittokokouksessa valitaan uudet jäsenet liittohallitukseen erovuoroisten jäsenten tilalle. Myös liittohallituksen kolme naismandaattipaikkaa täytetään kokouksessa.

Kansainvälistä reserviläiskoulutusta Hollannissa

Liiton nuorille aliupseerijäsenille tarjolla ainutlaatuinen mahdollisuus päästä harjoittelemaan kansainvälistä yhteistyötä ja kehittyä sotilasjohtajana. Liitto maksaa jäsentensä osallistumismaksun mutta matka- ja muut kulut tulee hoitaa itse. Haku on avoinna 31. elokuuta asti.

Nettisivukoulutus jalkautuu piireistä yhdistyksiin

Liiton uudet verkkosivut aukeavat tällä erää 2. syyskuuta. Piirejä pyydetään lähitulevaisuudessa nimeämään piirisivustojen vastuukäyttäjät, jotka koulutetaan uuden sivuston ylläpitoon. Piirien vastuukäyttäjät toimivat myös yhdistysten tukihenkilöinä, jotka auttavat yhdistyksiä kotisivujen tekemisessä.