19.11.2022

Vuoden reserviläinen on Antti Kettunen

Reserviläisliitto on valinnut vantaalaisen Antti Kettusen Vuoden reserviläiseksi. Valinta julkistettiin lauantaina 19.11.2022 Reserviläisliiton liittokokouksessa Jyväskylässä. Vuoden reserviläinen -tunnustuksen myöntää vuosittain liittohallitus erityisen ansiokkaasti toimineelle henkilölle.

Kettunen on 45-vuotias ja hän on liittynyt Vantaan Reserviläisiin vuonna 2017. Sotilasarvoltaan hän on reservin alikersantti. Syy Vantaan Reserviläisiin liittymiseen oli aikoinaan SRA-toimintaan mukaan pääseminen. Hän lähti varsin nopeasti mukaan myös yhdistyksen hallitukseen ja on tänä vuonna toiminut yhdistyksen puheenjohtajana.

Olin todella hämmentynyt, kun sain tiedon siitä, että minut on valittu Vuoden reserviläiseksi. En ole tottunut tällaiseen huomioon, toteaa Antti Kettunen.

Vuoden reserviläisen valinnassa painotettiin muun muassa sitä, että Kettunen on usean vuoden ajan ollut erittäin aktiivinen ampumakouluttaja, sen lisäksi hän on toiminut aktiivisesti mukana uudessa ampumaratahankkeessa sekä tänä vuonna esitellyt isoille kansainvälisille medioille suomalaista reserviläistoimintaa.

Kettunen nostaa yhdeksi tämän vuoden kohokohdaksi brittiläisen The Sun -lehden YouTube-kanavalle tekemän julkaisun, jota on katsottu jo 1,8 miljoonaa kertaa. Julkaisussa esitellään yhdistyksen SRA-toimintaa sekä myös laajemmalti suomalaista reserviläistoimintaa ja vapaaehtoista maanpuolustustyötä. Lisäksi Kettusen mieleen on tänä vuonna jäänyt yhdistyksen huima jäsenkasvu, kun jäsenmäärä on kasvanut tämän vuoden aikana peräti 68 prosenttia.