4.6.2022

Valtiollisia huomionosoituksia Reserviläisliiton jäsenille

Reserviläisliitto hakee vuosittain jäsenilleen valtiollisia huomionosoituksia. Näitä huomionosoituksia haetaan poikkeuksellisen ansioituneille jäsenille, ja pohjaesitykset tulevat useimmiten liiton piireistä ja yhdistyksistä.

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö on palkinnut tänään 4.6.2022 Puolustusvoimain lippujuhlan päivänä ansioituneita reserviläisiä kunniamerkein. Suomen Leijonan ritarimerkki on myönnetty Huittisten Reserviläiset ry:n Timo Vuorisalolle.

Suomen Valkoisen Ruusun ritarikunnan I luokan mitali kultaristein on myönnetty Jyväskylän Seudun Reserviläiset ry:n Kari Laitiselle, Tampereen Reserviläiset ry:n Juha Moijaselle, Rovaniemen Reserviläiset ry:n Pasi Ruokaselle.

Suomen Valkoisen Ruusun ritarikunnan I luokan mitali on myönnetty Karkkilan Reserviläiset ry:n Hannu Taskiselle.

Menee melkein sanattomaksi

Yksi tänään palkituista on suunnitteluinsinööri Timo Vuorisalo Huittisista, joka on ollut aktiivisesti mukana reserviläistoiminnassa jo vuodesta 1995 lähtien. Vuorisalo oli erittäin otettu tasavallan presidentin myöntämästä kunniamerkistä.

Tämä lämmittää erittäin kovasti. Olen erittäin otettu, kun tiedän, että on monia reserviläisiä, jotka ovat käyttäneet lukuisia tunteja tärkeän maanpuolustustoiminnan eteen ja vain harva huomioidaan tänään. Menee melkein sanattomaksi.

Vuorisalo on toiminut lukuisissa ampumakoulutuksissa kouluttajana ja aktivoinut henkilöitä mukaan reserviläistoimintaan. Lisäksi hän on toiminut Vapaaehtoisessa Pelastuspalvelu Vapepassa, kokonaisturvallisuuden koulutusverkostossa sekä veteraanityössä. Hän on monella tavalla edistänyt järjestöjen yhteistoimintaa ja yhteistyötä.

Reserviläisliitto onnittelee kaikkia lippujuhlan päivänä palkittavia ja ylennettäviä.