4.8.2021

Vahvin Reserviläinen & Maanpuolustusmessut elokuun kolmantena lauantaina

Etelä-Pohjanmaan Reserviläispiirit järjestävät jo perinteeksi muodostuneen sotilasteemaisen voimailutapahtuman Ylihärmässä lauantaina 21.8. Anssin Jussin Areenan piha-alueella osoitteessa Vaasantie 22 klo 10.00 alkaen. Kilpailuun voi osallistua kuka tahansa Reserviläisliiton tai Suomen Reserviupseeriliiton jäsen.

Vahvin Reserviläinen on SM-tason kilpailu, jonka lajeina ovat sotilasajoneuvon veto, tykinnosto ja ammuslaatikoiden lavaus. Molemmilla sukupuolilla on kolme eri sarjaa: naisilla kevytsarja (-60 kg), keskisarja (-75 kg) ja raskassarja (+75 kg) ja miehillä kevytsarja (-80 kg), keskisarja (-100 kg) ja raskassarja (+100 kg). Kilpailijat punnitaan ennen kilpailun alkua. Kilpailussa testataan lihasvoimaa ja kestävyyttä, mutta myös kisaajan peruskuntoa ja henkistä kestävyyttä. Kilpailuvarusteena käytetään M05 varustusta.

Vahvin Reserviläinen toteutetaan ulkotiloissa turvavälejä ja koronaturvallisuutta tarkasti noudattaen, joten kaikki ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan kisoja. Samalla voi myös osallistua maksuttomille Maanpuolustusmessuille Anssin Jussin Areenalla klo 10-16 välisenä aikana. Tapahtuma on osa Ylihärmän Elotryskööt ohjelmaa. Ensimmäistä kertaa järjestettävillä messuilla on mukana mm. Reserviläisliitto, Reserviläisurheiluliitto, MPK, Rauhanturvaajaliitto, Naisten Valmiusliitto, Sotien 1939-1945 Etelä-Pohjanmaan Perinneyhdistys, Vapaussotiemme Lakeuden Perinneyhdistys sekä Jääkärimuseo/ Kauhavan kaupunki.

Vahvin Reserviläinen -kilpailuun ilmoittautui määräaikaan mennessä 16 kilpailijaa, mikä on kolme enemmän mitä vuonna 2019. Kovatasoiseen kisaan ilmoittautui seuraavat kilpailijat:

Naiset

Keskisarja: Anita Metsälä ja Heidi Reijo
Raskassarja: Netta Norman, Jenna Alatalo ja Jatta Sipola

Miehet

Kevytsarja: Jarkko Eeli, Joni Kortetjärvi, Aki Turunen, Meelis Paatsi ja Temu Jokela
Keskisarja: Jussi Hietavirta, Markus Mäkynen, Ismo Uusitalo ja Jan-Anders Rönnskär
Raskassarja: Antti Roininen, Teemu Vinkanharju ja Janne Hakala

Lämpimästi tervetuloa seuraamaan kisoja sekä vierailemaan maksuttomilla messuilla! Mahdollisia lisätietoja kilpailusta antaa kilpailun järjestäjä Jani Syvänen sähköpostitse vahvinressu@gmail.com tai puhelimitse 050 594 9617.