23.3.2020

Reserviläisliitto on käynnistänyt kuvakilpailun

Poikkeuslain aikana on myös tärkeää pitää kunnostaan huolta, mikäli on täysin terve eikä tunne minkäänlaisia sairastumisen oireita. Reserviläisliitto järjestää kilpailun, jonka parhaimmat otokset julkaistaan liiton sosiaalisessa mediassa ja kolme parasta palkitaan.

Reserviläisliitto järjestää valokuvauskilpailun, jossa pyydämme jäseniämme ottamaan kuvan siitä, millä tavalla pitää itsestään ja fyysisestä kunnostaan huolta poikkeuslain aikana. Kuvan voi ottaa, jos vaikka hakkaa halkoja, liikkuu metsäpolulla tai treenaa kotona. Vain luovuus on rajana, kunhan välttää kokoontumisia julkisella paikalla.

Kuvan voi ottaa kännykkä- tai digikameralla. Kilpailuaika on 23.3.–5.4.2020. Julkaisemme pääsiäisviikolla kuvakilpailun parhaita paloja Reserviläisliiton sosiaalisessa mediassa. Kolme parasta palkitaan, joten laitahan mukaan myös yhteystietosi.

Kuvia voi lähettää liiton tiedottajalle Antti Pynttärille perinteisenä tekstiviestinä tai whatsapp-viestinä numeroon 040 731 8608. Lisäksi kuvia voi lähettää sähköpostiosoitteeseen tiedotus@reservilaisliitto.fi.

Suomi siirtyi viime viikolla valmiuslain aikaan ja tämän seurauksena Reserviläisliitto on perunut kaikki tapahtumat ja tilaisuudet toukokuun loppuun asti. Niin ikään myös erilaisten kokousten pitämistä on rajoitettu siten, että yli kymmenen hengen kokouksia ei toistaiseksi saa järjestää. Suosittelemme pitämään kaikki kokoukset mahdollisuuksien mukaan etäkokouksina. Lisätietoa kokoustyöskentelystä poikkeusoloissa löytyy täältä.

Näillä toimenpiteillä pyritään hidastamaan epidemian laajenemista, millä turvataan mm. sairaanhoitokapasiteetin riittävyys virustartuntojen lisääntyessä sekä turvataan erityisesti varttuneita suomalaisia, jotka ovat epidemian osalta suurimmassa riskiryhmässä. Huoltovarmuuden osalta Suomen tilanne on hyvä ja mihinkään paniikkiin tai hamstraamiseen ei ole syytä.

Lisätietoja kuvakilpailusta antaa Reserviläisliiton tiedottaja Antti Pynttäri, p. 040 731 8608 tai antti.pynttari@reservilaisliitto.fi