12.11.2020

Reserviläisliitossa jäsentulva

Reserviläisliiton jäsenkasvu on tänä vuonna kiihtynyt edelleen. Jäsenyyttä hakeneiden määrä on yli 22 prosenttia viimevuotista korkeammalla tasolla. Kuluvan vuoden lopulla liittyneiden kokonaismäärän ennustetaan nousevan peräti 3.100 henkilöön. Suomen suurimman maanpuolustusjärjestön, Reserviläisliiton varapuheenjohtaja Terhi Hakola iloitsee tilanteesta.

Reserviläisliittoon liittyneiden hurja määrä kertoo suomalaisten vahvasta maanpuolustustahdosta, mutta myös siitä, että liiton moderni viestintä toimii. Parhaillaankin meillä on käynnissä massiivinen some-kampanja, jolla tavoitamme yli 1,1 miljoonaa suomalaista.

Reserviläisliiton kokonaisjäsenmäärä on nyt 38.229 henkilöä, mikä on kaikkien aikojen korkein taso. Vuoden lopulla jäsenmäärän ennustetaan nousevan yli 38.500 henkilön tasolle. Hakola muistuttaa, että liiton jäsenmäärä on noussut käytännössä yhtäjaksoisesti jo yli kahden vuosikymmenen ajan.

Reserviläisliiton vahva ja pitkäaikainen jäsenkasvu todistaa jälleen kerran todeksi sen, että maanpuolustus on Suomessa koko kansan asia. Puolustusta halutaan olla tukemassa ikään, sukupuoleen ja sotilasarvoon katsomatta. Reserviläisliitto tarjoaa siihen kaikille suomalaisille kanavan.

Yli puolet kuluvana syksynä jäsenyyttä hakeneista on ollut alle 40-vuotiaita. Naisia liittyneistä on ollut 14 prosenttia. Varusmiespalveluksen tai naisten vapaaehtoisen asepalveluksen heistä on suorittanut 86 prosenttia. Miehistöön kuuluvia on ollut noin 49 prosenttia, aliupseereita noin 45 prosenttia ja upseereita hieman vajaat kuusi prosenttia.

Reserviläisliiton perustamisesta tulee tänä vuonna kuluneeksi 65 vuotta. Liitto toteuttaa juhlavuoteensa liittyen laajan jäsenhankinta- ja mainoskampanjan sosiaalisessa mediassa. Lokakuun alussa alkanut ja itsenäisyyspäiväviikolla huipentuva kampanja tavoittaa yli miljoona suomalaista.