15.6.2021

Osallistu syyskuussa Huipputapahtumaan (Peruttu)

TAPAHTUMA PERUTTU JOHTUEN VIIME HETKEN PERUMISISTA. ILMOITTAUTUNEITA EI VALITETTAVASTI OLLUT RIITTÄVÄSTI MÄÄRÄAIKAAN MENNESSÄ.

Kaikille Reserviläisliiton jäsenille avoin Huipputapahtuma järjestetään tänä vuonna Porin prikaatissa 17.─19.9.2021. Osallistumismaksu on 60 euroa ja mukaan mahtuu 20 ensimmäistä ilmoittautujaa. Osallistumismaksu sisältää majoituksen, ruokailut, linja-autokuljetukset paikan päällä sekä ohjelman. Majoittuminen tapahtuu vierashuoneissa varuskunta-alueen ulkopuolella olevalla asuntoalueella.

Porin prikaati on yksi Maavoimien joukko-osastoista, joka kouluttaa vuosittain yli 4 000 varusmiestä sekä tukee reserviläisten vapaaehtoisia harjoituksia ja koulutustilaisuuksia. Suomen puolustamisen lisäksi Porin prikaatissa koulutetaan sotilaita vaativiin kriisinhallintatehtäviin ympäri maailman.

Liikunnallinen ja monipuolinen viikonloppu alkaa jo perjantaina iltapäivällä Oripään Reservialiupseerien järjestämällä minijotoksella, joka pitää sisällään huumoria ja kompatehtäviä. Tämän jälkeen nautitaan iltapala Säkylän Pyhäjärven rannalla päällystön saunalla.

Lauantaina aamulla on luvassa Lounais-Suomen maanpuolustuspiirin järjestämä ampumakurssi MPK:n kivääreillä, varuskunnan esittelyä, Porilaismuseossa vierailu lounaan yhteydessä sekä iltapäivän ulkoiluretki Harjunlinnun laavulle, mistä avautuu upeat näkymät Pyhäjärvelle. Sunnuntaina aamulla herätään kyberturvallisuuden kiehtovaan maailmaan ja sen jälkeen nautitaan upseerikerhon maittava brunssi sekä majoitusten siivouksen jälkeen päätetään yhteinen viikonloppu. Vallitsevan koronatilanteen vuoksi kaikki tapahtumat ja ruokailut toteutetaan varuskunta-alueen ulkopuolella. Näin ollen varaudumme myös siihen, että sotilaskotiinkaan emme välttämättä tällä kertaa pääse. Alkoholin käyttö tapahtumassa on kielletty.

Tapahtuman päävetäjänä toimii 1.8. työnsä aloittava Reserviläisliiton toiminnanjohtaja Minna Nenonen. Ilmoittautuminen tapahtumaan tapahtuu alla olevalla lomakkeella. Ilmoittautuminen on jo alkanut ja päättyy 4.9. Lisätietoja tapahtumasta saa olemalla yhteydessä liiton toimistoon, esimerkiksi laittamalla sähköpostia osoitteeseen jarjesto@reservilaisliitto.fi.