4.9.2019

Ohjeet yhdistys- ja piirisivustojen ylläpitoon

Reserviläisliiton uudet verkkosivut avattiin eilen, minkä johdosta olemme saaneet kysymyksiä, kuinka yhdistys- ja piirisivuja pääsee päivittämään. Seuraavassa ohjeet ja tietoa uudistuksen etenemisestä

Reserviläisliiton uudet verkkosivut avattiin eilen. Yhdistysten ja piirien nettisivut sekä ekstranet säilyvät vanhassa järjestelmässä kuluvan vuoden loppuun mutta niiden linkit löytyvät jo uudelta sivustolta.

Yhdistysten ja piirien sivustojen ylläpitäjät voivat päivittää sivujaan Yhdistyksille -sivun alasivulta ohjeet ja lomakkeet käyttämällä vanhoja tunnuksiaan.

Kohti jäsenpalveluportaalia

Liiton sivujen aukeaminen päätti verkkosivu-uudistuksen ensimmäisen vaiheen. Sivuston uudistamisen toinen vaihe sisältää yhdistys- ja piirisivustojen uusimisen sekä rajapinnan rakentamisen jäsenrekisteriin, jolloin sivustostamme tulee jäsenpalveluportaali. Uudistuksen toisessa vaiheessa portaali integroidaan Maanpuolustusrekisteriin, jonka myötä jäsentietojen päivittämisen ja ampumaturvan hankinnan voi tehdä portaalissa. Jäsen näkee siellä myös keskeiset, jäsenyyksiinsä liittyvät tiedot sekä laskut. Myös yhdistyksille ja piireille avataan kanava rekisteritietojen päivittämistä varten. Molemmat voidaan tällöin tehdä samoilla käyttäjätunnuksilla.

Yhdistys- ja piirikäyttäjien koulutusta tulossa

Toiseen vaiheeseen liittyy myös yhdistys- ja piirikäyttäjien koulutus, jonka yksityiskohdista päätetään ja tiedotetaan myöhemmin. Piirejä pyydetään lähitulevaisuudessa nimeämään piirisivustojen vastuukäyttäjät, jotka koulutetaan uuden sivuston ylläpitoon. Piirien vastuukäyttäjät toimivat myös yhdistysten tukihenkilöinä, jotka auttavat yhdistyksiä kotisivujen tekemisessä. Heille tarkoitettu koulutustilaisuus järjestetään vuoden loppupuolella ja liitto korvaa siihen liittyvät matka- ja majoituskulut.