16.12.2022

Liitto myönsi runsaasti tukea yhdistysten patruuna- ja asehankintoihin

Reserviläisliiton paikallisyhdistyksillä oli mahdollisuus hakea uusille jäsenille kohdennettua patruunatukea. Tukea haettiin aktiivisesti ja Reserviläisliitto myönsi sitä erittäin runsaasti. Päätöksen tuen myöntämisestä teki liiton valiokunta 15.12.2022 pitämässään kokouksessa. Patruunatukea oli mahdollista hakea niille uusille jäsenille, jotka ovat liittyneet paikallisyhdistyksen jäseneksi tammi-syyskuun 2022 aikana. Tuella haluttiin kannustaa uusia jäseniä ammunnan harrastamisen pariin.

Reserviläisliiton puheenjohtajuuden päättävä Ilpo Pohjola johti viimeisen valiokunnan kokouksensa ja oli myönnetystä tuesta erittäin tyytyväinen.

Hienoa, että tätä tukea haettiin näinkin paljon. Kaikkiaan tukea haettiin 7 000 uudelle jäsenelle. Tukea sai 15 patruunaa per uusi jäsen. Tämä tarkoitti yli 100 000 patruunaa yhdistyksiimme ympäri maata.

Reserviläisliittoon on liittynyt tämän vuoden aikana jo lähes 11 000 uutta jäsentä. Liiton kokonaisjäsenmäärä on nyt noin 47 000. Liiton jäsenkasvu on hyvin poikkeuksellista verrattuna muuhun suomalaiseen järjestökenttään.

Patruunatuen lisäksi valiokunnan kokouksessa myönnettiin runsaasti tukea yhdistysten asehankintoihin. Tuen avulla yhdistykset ovat ostaneet yhteiskäyttöön aseita. Patruuna- ja asehankintatukea on myönnetty koko tämän vuoden osalta reilusti yli 100 000 euroa. Tämän lisäksi yhdistykset ovat todella aktiivisesti hakeneet ja saaneet myös muuta projektitukea omaan toimintaansa.

Patruuna- ja asehankintatuen hakua jatketaan ensi vuonna. Seuraavan tuen myöntöperusteet hyväksytään tammikuussa liittohallituksen järjestäytymiskokouksessa. Näistä molemmista tuista ja hakuaikatauluista tiedotetaan heti liittohallituksen kokouksen jälkeen.