6.4.2023

Liiton vaaliohjelmaan sitoutui neljännes uusista kansanedustajista

Joensuun Reserviläisten ampumatapahtumasta kesältä 2021

Reserviläisliiton vaaliohjelman allekirjoitti kokonaisuudessaan hieman yli 270 kansanedustajaehdokasta. Näistä 54 valittiin eduskuntaan kaudelle 2023–2027. Näin ollen yli neljännes tämän kauden kansanedustajista on nyt sitoutunut Reserviläisliiton vaaliohjelman tavoitteisiin.

Vaaliohjelmaan sitoutui ehdokkaita laajasti koko puoluekentältä. Vaaliohjelman allekirjoittaneita ehdokkaita oli 11 eri puolueesta eli jokaisesta eduskuntaan nyt valitusta puolueesta.

Vaaliohjelma reserviläisten ja maanpuolustuksen asialla

Reserviläisliitto julkisti 21.2.2023 eduskunnan Kansalaisinfossa vaaliohjelmansa ja -tavoitteet tulevalle eduskuntakaudelle. Reserviläisliitto on puoluepoliittisesti sitoutumaton koko kansan maanpuolustusjärjestö. Haluamme vaaliohjelmalla nostaa keskusteluun reserviläisyyteen ja ammunnan harrastamiseen liittyviä keskeisiä asioita ja huomioita tuleville päättäjille.

Kansanedustajaehdokkailla oli vaaleihin asti mahdollisuus allekirjoittaa vaaliohjelma sähköisellä lomakkeella. Vaaliohjelman allekirjoittaneet ehdokkaat sitoutuivat edistämään Reserviläisliiton vaaliohjelmaan kirjattuja tavoitteita ja toimenpide-ehdotuksia parhaalla mahdollisella tavalla tulevalla eduskuntakaudella. Maanpuolustukseen ja kokonaisturvallisuuteen liittyvät asiat tulevat olemaan vahvasti esillä tulevalla eduskuntakaudella johtuen kiristyneestä maailmanpoliittisesta tilanteesta ja Suomen Nato-jäsenyydestä.

Lue Reserviläisliiton vaaliohjelma täältä.