11.7.2022

Hae mukaan Leijona Cateringin poikkeusolojen tehtäviin

Leijona Catering Oy, Naisten Valmiusliitto (NVL) ja Maanpuolustuskoulutus (MPK) käynnistivät alkuvuodesta 2021 varautumisen pilottihankkeen. Reserviläisliitto on yksi Naisten Valmiusliiton jäsenjärjestöistä. Alustavaa kiinnostusta poikkeusolojen vapaaehtoistehtäviin kartoitettiin jäsenjärjestöissä (mukaan lukien Reserviläisliitto) ja kartoitus tuotti noin 1000 tehtävistä kiinnostunutta.

Poikkeusolojen muonitustehtäviin voi yhä hakeutua, vaikka ei olisikaan aikaisemmin ilmaissut kiinnostustaan. Ensin tulee suorittaa lyhyt verkkokurssi, jonne pääsee täältä. Kurssin kesto on noin 1-2 tuntia ja se taustoittaa, millaisia vapaaehtoistehtävät ovat ja mistä sitoutumisessa on kysymys. Kurssin suorittaminen ei vielä sido mihinkään, joten sen aikana voi rauhassa pohtia, onko tehtävä juuri sinulle sopiva.

Tämän jälkeen tulee täyttää sähköinen sitoutumislomake. Sitoutuneille vapaaehtoisille järjestetään myöhemmin mahdollisuus tutustua tehtäviin paikan päällä varuskuntaravintoloissa.

Kaikkiin varuskuntiin ja tehtäviin on jo sitoutuneita. Näistä 88 prosenttia on naisia ja 12 prosenttia miehiä. Mikäli poikkeusolojen muonitustehtävät kiinnostavat sinua, niin suosittelemme lämpimästi suorittamaan kurssin ja tekemään sitoumuksen.

Huomioithan, että sinulla tulee olla voimassa oleva hygieniapassi, sillä se vaaditaan kaikkiin Leijona Cateringin poikkeusolojen tehtäviin. Jos sinulla ei vielä ole hygieniapassia, niin muistathan suorittaa sen ennen sitoumuksen tekemistä. Huomioithan myös, että mikäli sinulla on Puolustusvoimien määräämä sodanajan sijoitus, niin et voi sitoutua Leijona Cateringin poikkeusolojen tehtäviin.