15.2.2024

Lahjoita villasukat Ukrainaan

ProAid Network toimitti tammikuussa Ukrainaan ensimmäisen hyväntekeväisyyskampanjan lahjoitusvaroilla hankitut villasukat.

Osallistu hyväntekeväisyystempaukseen Ukrainan hyväksi!

Reserviläisliitto tekee yhteistyötä Helsingin Villasukkatehtaan kanssa ja näin ollen käynnistää hyväntekeväisyystempauksen Ukrainan hyväksi. Lahjoitusvaroilla ostetaan lyhentämättömänä villasukkia Ukrainaan, jossa niitä kaipaavat niin ukrainalaiset sotilaat kuin siviilitkin. Lahjoitettavat villasukat ovat laadukkaita kotimaisia villasukkia, jotka valmistaa Helsingin Villasukkatehdas.

Pääset osallistumaan hyväntekeväisyystempaukseen maksamalla haluamasi lahjoitussumman tilille FI12 1023 3000 2144 73 (Nordea). Maksun saajaksi tulee Reserviläisliitto ry. Viitenumeroa et tarvitse.

Kampanja-aika on 15.–29.2.2024. Kampanja-ajan jälkeen tehdään villasukkahankinnat ja tiedotetaan tukisummasta. Reserviläisliitto koordinoi avustuksen toimituksen Ukrainaan.

Reserviläisliitto toteutti vastaavan hyväntekeväisyyskampanjan jäsenistönsä keskuudessa vuodenvaihteessa. Lahjoitusvaroilla hankitut 1 200 villasukkaparia toimitettiin perille Ukrainaan 2024 tammikuun lopussa. Lyhyt kampanja sai todella hyvän vastaanoton ja sille toivottiin jatkoa. Uuteen hyväntekeväisyyskampanjaan voivat osallistua sekä Reserviläisliiton jäsenet että myös muut kansalaiset. Tarve avustuksille on Ukrainassa jatkuva.

Pienkeräyksen tiedot

Pienkeräyksen järjestäjä:
Reserviläisliitto ry
Döbelninkatu 2, 00260 Helsinki
Y-tunnus: 0224028-6

Keräysvaroilla ostetaan villasukkia ja toimitetaan Ukrainaan. Mikäli varoja ei voida käyttää ensisijaiseen keräysvarojen käyttötarkoitukseen, ne lahjoitetaan Kirkon Ulkomaanapuun tai Punaiselle Ristille. Helsingin poliisilaitoksen myöntämä pienkeräyslupa RA/2024/153 on voimassa 15.2.–29.2.2024 koko Suomessa Ahvenanmaata lukuun ottamatta.