8.9.2021

Kokonaisturvallisuusmessut siirtyy syksyyn 2022

Kokonaisturvallisuusmessut oli tarkoitus pitää Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 1.–2.10.2021. Vallitsevasta koronatilanteesta johtuen messut on nyt päätetty siirtää lokakuulle 2022. Reserviläisliitolla oli varattuna messuille oma osastonsa ja näin ollen olemme mukana messuilla vuoden päästä.

Tällä hetkellä koronavirus yhä leviää ympäri maata, varsinkin nuorten, rokottamattomien keskuudessa. Päiväkohtaiset luvut ovat olleet vielä varsin korkeita ja emme tiedä, miten tautitilanne kehittyy syksyn edetessä. On mahdollista, että tilanne tästä vielä pahenee ja tästä syystä epävarman tilanteen vallitessa oli järkevä ratkaisu siirtää messut ensi vuodelle.

Kokonaisturvallisuusmessut on pidetty kolmen vuoden välein. Reserviläisliitto on osallistunut messuille joka kerta omalla osastollaan. Edelliset messut pidettiin Lahdessa syyskuussa 2018. Kokonaisturvallisuusmessut on tärkeä kansalaisten, järjestöjen, viranomaisten ja elinkeinoelämän toimijoiden kohtauspaikka. Kokonaisturvallisuus on kaikkea arjen turvallisuudesta maanpuolustukseen. Kohtaamme siis Kokonaisturvallisuusmessuilla Tampereella lokakuussa 2022!