Ylihärmän Reserviläiset ry

20374338_679817412204409_1184892757286170446_n
Ammuntaa keskiviikkoisin.

22814052_1912695015415109_8901065245865232610_n
Myös Ylihärmän Reserviläisiä oli elokuvassa mukana jossa kuvataan, kuinka venäläinen sotaväki riisuttiin aseista. tammisunnuntaina 1918.

Päämajajuhla-23
Tammisunnuntain päämaja 100v juhlassa juhlapuheen piti sotatieteiden tohtori eversti Mika Kalliomaa.

Yhdistystoiminta Ylihärmän Reserviläisten osalta myötätuulessa!

Yhdistyksemme jäsenmäärä nousee!! Uusia jäseniä on liittynyt vuodenvaihteen jälkeen ja jäsenmäärä tällä hetkellä on 150 henkilöä!
Uusia sopii edelleen mukaan. Tervetuloa mukavan rentoon porukkaan.

Mikäli kiinnostaa ota rohkeasti yhteyttä, toimintaa joka päivälle. Katso syksyn ja talven tarjonta Toiminta osiosta!

Klikkaa alla olevia linkkejä ja tutustu aktiiviseen toimintaan.

www.facebook.com/yliharman.reservilaiset/

www.instagram.com/yliharmanres/

www.twitter.com/yliharmanres1

www.facebook.com/yliharmanpaamaja

Päämaja ”Mannerheimin talo”
Vanha kaupparakennus ja vapaussodan aikainen päämaja, jonka 2-kerroksinen vanhin osa on rakennettu n. 1795. Talo toimi marsalkka Mannerheimin päämajana Tammisunnuntaina 1918. Vuonna 1875 rakennettu kauppasiipi on harvoja elinkeinovapauden alkuajoilta säilyneitä varta vasten kaupaksi valmistuneita rakennuksia. Kauppaosan kaareva katto on valtakunnallisestikin harvinainen.

15128893_1847783665457880_6348160794376322032_o
Ylihärmän Reserviläiset vaalii eri tapahtumin itsenäisen Suomen 1.päämajaa joka sijaitsee Ylihärmän keskustassa.

Päämajassa tapahtuu

Su 5.8. klo 18 Professori Heikki Ylikangas päämajan talossa. Aiheena "Mitä sotaa Mannerheim Ylihärmästä käsin johti".

Ti 7.8. klo 18.00 Ylihärmä Mannerheimin päämajassa perinneilta:
Tapani Tikkalan esitys ”Sotavuosien arkea”, väliajalla on mahdollisuus ostaa juuri ilmestynyt Tuomas Hopun kirjoittama kirja Asevelvollisten vapaussota (20 €) ja Vapaussodan muistopinssi (10 €), tutustua Vapaussoturi-lehteen ja liittyä yhdistyksemme jäseneksi. Tauon jälkeen esitetään dokumenttielokuva Tammisunnuntai 1918 – kun venäläiset riisuttiin aseista. Tilaisuus kestää noin kolme tuntia.

Esittely

Ylihärmän Reserviläiset on perustettu vuonna 1962. Jäsenmäärä 2018 on 150 henkilöä.

Yksi suurisuuntaisimmista ja taloudellisesti merkittävimmistä asioista oli oman kiinteistön hankkiminen 80-luvulla. Yhdistyksen tukikohta nimettiin Eko-majaksi.

Malliyhdistys

Yhdistys nimitettiin vuoden 2008 malliyhdistykseksi.
Malliyhdistys 2008
Ylihärmän Reserviläiset ry:n lippuun kiinnitettiin Lappeenrannan vuosikokoustapahtuman iltajuhlassa Malliyhdistysnauha. Ylihärmästä tuli tämän myötä 28. Reserviläisliiton Vuoden malliyhdistys.

19875467_671723036347180_5866893158279725846_n
Miinaharavalla torstaisin