Vihannin Reserviläiset ry

Toimintaamme vuonna 2018 tukevia yrityksiä ja yhteisöjä:

Tukijaksi?

Jos haluat tukea toimintaamme,
kerromme mielellämme lisää. Katso yhteystiedot.

Uutiskynnys

MPK:
Pasi Parkkilasta MPK:n Vuoden viestijä 2017
MPKn Vuoden viestijä 2017

Seutumajakka:
Reserviläisten lippu vihittiin
Lipun naulaus1

Reserviläisliitto:
Perinteiset konstit ovat valttia jäsenhankinnassa
Hallitus Pasi

Vihannin Reserviläiset

kunniavartio 1
Jouluaaton kunniavartiot klo 12.00 alkaen

Vihannin Reservinaliupseerit ry perustettiin 23.06.1958. Yhdistyksen nimen-ja sääntömuutos Vihannin Reserviläiset ry:ksi tehtiin 10.06.1998.
Yhdistyksen tehtävänä on kohottaa ja ylläpitää maanpuolustustahtoa,
ylläpitää ja kehittää paikallista, vapaaehtoista maanpuolustuskoulutusta
ja toimia jäsentensä yhdyssiteenä valtakunnan turvallisuutta edistävää toimintaa tukien.

Yhdistyksen varsinaisiksi jäseniksi tai kannatusjäseniksi voivat päästä kaikki täysi-ikäiset Suomen kansalaiset. Nuorisojäseneksi voi liittyä jo 16-vuotiaana. Yhdistyksessä on n.200 jäsentä, sekä miehiä että naisia. Olemme hankkineet jäsenistömme käyttöön Eko-Aims laser-aseen ja Sako M92s reserviläiskiväärin. Lisäksi käytössä on myös käsiaseita. Aseiden käyttöaste on viime vuosina ollut korkea.

Kesäkausina järjestämme viikoittaisia ammuntoja, joihin on reserviläistoiminnasta kiinnostuneet tervetulleita tutustumaan. Ammunnoissa valvojina toimivat kokeneet ammunnanvalvojat ja ampuma-asekouluttajat. Ammunnat on erinomaisen turvallinen tapa tutustua reserviläisten ampumakilpailuissakin käyttämään peruskalustoon.

Jos tunnet poltetta ylläpitää reserviläiskuntoasi syystä tai toisesta, ota reippaasti yhteyttä. Meiltä saat paljon tietoa maanpuolustustoiminnasta ja mahdollisuuksista osallistua esimerkiksi vapaaehtoiseen maanpuolustustoimintaan, sekä muuhun reserviläisten harjoittamaan yhteiskunnan turvallisuutta parantavaan toimintaan.

Olemme lisänneet merkittävästi osallistumistamme piiritason kilpailuihin. Kilpailut on erinomainen tapa tutustua muihin alueen reserviläisiin, eikä suorituspaineita liiaksi ole. Ilmapiiri kaikessa reserviläistoiminnassa, myös kilpailuissa, on sopivan jämäkkää mutta hyvinkin hyvähenkistä ja rentoa.

Osallistumme Maanpuolustuskoulutus ry:n paikallisosaston toimintaan, koulutukseen ja Vihannin Sotaveteraaniyhdistyksen talkootyöhön.

Ota reippaasti yhteyttä ja tule tutustumaan toimintaamme.

-Joulun kunniavartiot

Vihannin reserviläiset suorittavat jouluaaton kunniavartiot 24.12 klo 12.00 alkaen. Kaikki vartiovuorot on varattu.
Kynttilät sytytetään sankarihaudoille klo 11.00.

-Tunnustuksia

Vihannin Reserviläisten puheenjohtaja Pasi Parkkila on valittu MPK:n vuoden viestijäksi. Parkkila voitti myös Reserviläisliiton jäsenhankitakilpailun tänäkin vuonna.

Jäsenhankintakilpailu2017

-Olemme liiton vuoden malliyhdistys

Vihannin Reserviläiset ry on vuoden malliyhdistys 2016.
Katso kuvat allaolevasta linkistä.

Vuoden malliyhdistys

-Hihamerkkejä saatavilla

Vihannin reserviläisten hihamerkkejä saatavilla Pasi Parkkilalta ja Tapani Hilakiveltä tavatessa. Näitä saa myös tapahtumistamme tai tilaamalla. Ota yhteyttä. Yhden hihamerkin hinta 5€. Uusi erilainen malli on myös saatavilla, sopii m91/05/mpk-asujen tarrapohjiin. Kuvia alla olevasta linkistä.

Sekalaista

Sivujen ylläpito