Toimintasuunnitelma 2018

Reservipiirien ilma-asekisoihin piirien yhteistyötoimikunta maksaa osallistumismaksut 10 €/kilpailija.

Veteraanipäivänä 2015

Ruutiasekisat järjestettiin kesäkauden ammuntojen päätteeksi Huhtikankaalla elokuussa. Osallistujia oli ilahduttava määrä ja paremmuuskin saatiin selvitettyä. Kuva: Markku Huusko

RESSU

IMG_8174_01
Maanpuolustusjuhla Sotkamossa 24.9.2017

IMG_8202_19

IMG_8189_10

IMG_8236_35

IMG_8277_59

SOTKAMON RESERVILÄISET RY

RES-risti

Sotkamon Reserviläiset ry. sai alkunsa 11.11.1960 kolmenkymmenen sotkamolaisen aliupseerin kokoonnuttua Sotkamon säästöpankin kokoushuoneeseen. Yhdistyksen alkuperäinen nimi oli tuolloin Sotkamon Resevin aliupseerit ry. Nimi muutettiin nykyiseen muotoonsa 7.10.1997.

Yhdistys on aktiivinen perinne-, ampuma- ja urheilutoimintoineen. Suosituimpaa on ollut ampumatoiminta, jota pääsee harrastamaan aina tammikuussa alkavissa ilma-aseammunta harjoituksissa ja kevään kynnyksellä Huhtikankaan ampumaradalla ruutiaseilla. Lisäksi on tarjolla monipuolista kilpailutoimintaa. Jäsenmäärä yhdistyksellä on tällä hetkellä 133.

Yhdistyksen aatteellinen ja hengellinen toiminta toteutuu osallistumisena Sotkamon veteraaniasiain neuvottelukunnan toimintaan ja yhdistyksemme jäseniä on mukana myös tukemassa ja auttamassa Sotainvalidien toimintaa. Perinteisiin kuuluu yhdessä Sotkamon Reserviupseerien kanssa kunniavartiot ja seppelten laskemiset sankarihaudoille isänmaallisina merkkipäivinä.

Itsenäisyyspäivisin yhdistys muistaa sankarivainajia myös viemällä jokaiselle sankarihaudalle oman kynttilän.

Vahdin vaihto
Vahdin vaihto 15.2.17. Yhdistyksen uusi puheenjohtaja Mika Kilpeläinen ja edeltäjä Kalevi Valtanen

IMG_8232_34

IMG_8310_76