Simon Reserviläiset ry

Sotiemme Veteraanit (linkki)

Tämän sivuston tärkein tehtävä on jakaa tietoa. Sivustolla kerrotaan monipuolisesti veteraanijärjestöistä ja niiden toiminnasta, veteraanien sosiaalisista erityisetuuksista, sotiemme 1939–1945 tulevasta perinnetyöstä, maamme historian tärkeistä päivämääristä sekä luonnollisesti liittomme omasta veteraanityöstä. Tältä sivustolta löytyy myös linkityksiä veteraanien kertomuksiin sekä ajankohtaista tietoutta erilaisista veteraanitoimintaan liittyvistä tapahtumista.

Tervetuloa Simon Reserviläisten sivuille

Simon kirkolta

Simon Reservin Aliupseeriyhdistys perustettiin 18.10.1960.

Aluksi toiminta oli kokousten pitämistä, keskustelua ajankohtaisista maanpuolustuksellisista asioista sekä pikku hiljaa erilaista kilpailutoimintaa: autopartio-, suunnistus- ja ampumakilpailuja.

Tänä päivänä toiminta on järjestötoimintaa, erilaisten maanpuolustuksellisten tilaisuuksien järjestämiseen osallistumista, ampumahiihto- ja -juoksuharjoituksia sekä -kilpailuja; kunniavartio sankarihaudoilla jouluaattona, erilaisten talkoiden järjestämistä, osallistumista Mpk:n sotilaalliseen koulutukseen ja kansainväliseen yhteistoimintaan norjalaisen, ruotsalaisten ja virolaisten reserviläisten kanssa.

Vuonna 1996 sääntömuutoksen yhteydessä nimi muutettiin Simon Reserviläiset ry:ksi ja yhdistyksestä tuli avoin yhdistys, joka tarkoittaa sitä, että jäseneksi voi liittyä jokainen täysi-ikäinen Suomen kansalainen, jonka yhdistys jäsenekseen hyväksyyn.

Yhdistyksellä on edustus piirihallituksessa ja Reserviläisliiton hallituksessa (varapuheenjohtajuudet) sekä liiton naistyöryhmässä (puheenjohtajuus).

Simon yhdistyksessä on tällä hetkellä 44 jäsentä ja jäsenmäärä on hienoisessa kasvussa.