Siilinjärven reserviläiset ry

TOIMINTAA

Toimintakalenteri 2019 on julkaistu ja se löytyy :

tästä

Esitelmätilaisuus 13.2.2019

Pekka Vihuri, Suomalais-saksalainen yhteistyö 1941-44. Ahmon koulun auditorio klo 18.00 (kahvit 17.30). Tarkemmat tiedot:

Jouluaaton kunniavartio 2018

Kunniavartio II_24122018Pro Patria -muistomerkki, Siilinjärvi

Tukijaksi?

Haluatko tukea toimintaamme? Ota reippaasti yhteyttä!

Tervetuloa Siilinjärven reserviläiset ry:n kotisivuille!

Paraati #5 06122017
Yhdistyksemme lippu, Itsenäisyyspäivän paraati, Kuopio 6.12.2017. Lipunkantaja vpj Viljo Suoaro

Siilinjärven reserviläiset ry perustettiin kahdentoista paikallisen reservin aliupseerin toimesta 14.11.1956. Perustamisvaiheessa yhdistyksen nimi oli Siilinjärven reservialiupseerit ry, joka nimi olikin käytössä 14.3.2018 saakka. Tuolloin yhdistyksen nimi ja säännöt päivitettiin Reserviläisliiton nykyisen linjauksen mukaisiksi.

Yhdistyksessämme on noin 50 jäsentä, ja uusia jäseniä toivotaan mukaan toimintaan! Yhdistyksen varsinaiseksi jäseneksi voi anoa kuka tahansa täysi-ikäinen Suomen kansalainen (kts. Jäseneksi). Kannatusjäseneksi voi hakea jo 15 vuotta täyttänyt henkilö, ja päästä näin mukaan toimintaan.

Yhdistyksen tehtävänä on reserviläisliiton alayhdistyksenä toimia jäsentensä yhdyssiteenä valtakunnan turvalli­suutta edistävää toimintaa tukien, kohottaa ja ylläpitää maanpuolustustahtoa sekä vaikuttaa yleisten maanpuolustusedellytysten parantumiseen yhdistyksen toiminta-alueella, ja ylläpitää ja kehittää paikallista vapaaehtoista maanpuolustuskoulutustoi­mintaa.

Em. tehtäviä toteutamme yhdessä alueemme muiden maanpuolustusjärjestöjen (mm. Siilinjärven reserviupseerikerho, Kuopion reserviläiset, MPK) kanssa. Toimintaan kuuluu esim. ammuntoja, kuntoilu- ja kilpailutapahtumia sekä esitelmätilaisuuksia. Lisäksi osallistumme perinnetyöhön mm. kunniavartioiden sekä veteraanityön muodossa.

Jos olet kiinnostunut vapaaehtoisesta maanpuolustuksesta, ota reippaasti yhteyttä! Kerromme Sinulle mielellämme lisää erilaisista toimintamuodoistamme. Myös naiset ja nuoret ovat tervetulleita mukaan!

Tervetuloa mukaan aktiivisten Siilinjärven reserviläisten joukkoon!

Siilin ressut nyt facebookissa!

Yhdistyksemme nimi muuttui

Siilinjärven reservialiupseerit ry

on nyt

Siilinjärven reserviläiset ry!

Yhdistyksen kevätkokous hyväksyi nimi- ja sääntöuudistuksen 14.3.2018.

Siilinjärven reserviläiset ry:n säännöt

Sivujen ylläpito