Paltamon Reserviläiset ry
Res-Lippu

Ajankohtaista

Ruutiaseammunnat la 26.1. 2019 alkaen klo. 9.00 Kontiomäen Laajankankaan ampumaradalla.

Ammunnoissa on mahdollista käyttää omia tai yhdistyksen aseita (reserviläiskivääri, pienoiskivääri ja sotilaspistooli ) Yhdistys perii patruunoista maksun.

Tervetuloa!

.

resfacebook

Reservilainen-lehti

Kainuun Res

Resul

mpk

Reserviläisliitto tiedottaa

15.1.2019 Ampumaratojen käyttö turvattava nyt ja tulevaisuudessa

Reserviläisliiton johto vieraili tänään ympäristöministeriössä. Tapaamisen teemana olivat ampumaradat.

10.1.2019 Reserviläisliiton jäsenmäärä uudelle tuhatluvulle

Yli kaksi vuosikymmentä kestäneen, yhtäjaksoisen jäsenkasvun seurauksen Reserviläisliitto on nyt Suomen selkeästi suurin maanpuolustusjärjestö.

7.1.2019 Wanha Veteraani tarjoaa ensi kesänä kiinnostavan kattauksen sotahistoriaa

Vuonna 2018 perustettu Wanha Veteraani on monipuolinen perinnekeskus, jonka pysyvä näyttely keskittyy Suomen rauhanturva- ja kriisinhallintatyöhön vuodesta 1956 aina nykypäivään asti. Vanha veteraani on lajissaan ensimmäinen valtakunnallinen rauhanturvaamisen ja kriisinhallinnan museo. Keskuksella tullaan pitämään esillä myös vaihtuvaa näyttelyä ajankohtaisista sotahistoriallisista teemoista.

19.12.2018 Yhdistystiedote 9/2018 ilmestyi

Vuoden viimeisessä Yhdistystiedotteessa kerrotaan mm. liiton vaaliohjelmasivusta ja muistutetaan tulevasta kyselystä koskien yhdistysten ampumaratojen ympäristölupiin liittyviä ongelmia.

Reservipiirien Viestikapula 2018 julkaistu, voit lukea sen täältä.

Tervetuloa Paltamon Reserviläiset ry:n kotisivulle!

Suunnistus
Reserviläisliitossa voit mm. opetella maastossa liikkumisen ja elämisen vaatimia taitoja. (Kuva: Reserviläisliitto)

ALOITA HARRASTUS, JOLLA ON TARKOITUS

Kaipaatko kuntoilua, pidätkö luonnossa liikkumisesta tai haluatko harjoitella ampumista? Kaikki nämä ovat jo sinänsä hyviä syitä liittyä Reserviläisliittoon. Mutta tekeminen tähtää myös suurempaan päämäärään. Toiminnallamme pidämme yllä suomalaisten maanpuolustustahtoa, sotilaallista osaamista sekä arjen turvallisuutta. Harrastus, jossa kaikki voittavat: sinä saat mielekästä tekemistä, isänmaa saa turvaa.

Lähes 38 000 jäsenen Reserviläisliitto on Suomen suurin maanpuolustuksen tukena oleva vapaaehtoisjärjestö. Jäsenkuntamme koostuu täysi-ikäisistä miehistä ja naisista ympäri Suomen. Asepalveluksen suorittaminen ei ole edellytys liittoon pääsemiselle, Suomen kansalaisuus sen sijaan on.

Jäsenmaksulla (34 €/vuosi) pääset mukaan monipuoliseen toimintaamme Paltamon Reserviläisissä. Tarjolla on esimerkiksi maastoliikuntaa, ammuntaa, turvallisuuskoulutuksia ja maanpuolustustahtoa tukevia tilaisuuksia. Jäsenyys sisältää Reserviläinen-lehden vuosikerran ja asuinalueesi asioihin keskittyvän piirilehden. Lisäksi saat useita jäsenetuja ja alennuksia.

Kun liityt nyt, saat loppuvuoden 2018 jäsenyyden ilmaiseksi. Jäsenyytesi voit peruuttaa veloituksetta milloin tahansa.

Jätä jäsenhakemus täältä.

Ajankohtaista

IMG-20181123-WA0000 (1)

Paltamon Reserviläisten johtokunta kokoontui 23.11 vuoden 2019 järjestäytymiskokoukseen. Kokouksen aluksi luovutettiin pitkäaikaiselle yhdistysaktiiville Kai Makkoselle yhdistyksen standaari merkkipäivän johdosta. Paltamon Reserviläiset onnittelevat!

Tiedote tietosuojasta ja tietosuojaseloste.

Paltamon Reserviläiset tiedottaa toiminnastaan sähköpostilla, kirjeitse, joilla ei ole sähköpostia, näillä internet-sivuilla ja yhdistyksen Facebook-sivuilla.  Sähköpostilla tiedotteet lähetetään jäsenille, joiden sähköpostiosoite on jäsenrekisterissä.

Sähköpostitiedotteet lähetetään aina piilokopiona, jolloin muut eivät näe osoitettasi. Osoitteita ei luovuteta ulkopuolisille ja milloin tahansa voi kieltää tiedotteiden lähettämisen ottamalla yhteyttä puheenjohtajaan.

Tarvittaessa voit ilmoittaa sähköpostiosoitteesi puheenjohtajalle tai sihteerille. Paltamon Reserviläisten jäsenrekisteriä hoitaa Reserviläisliiton ylläpitämä Maanpuolustusrekisteri. Lue lisää.

Asevyö jäsenien käyttöön.

Nyt on yhdistykselle hankittu asevyö pistoolikotelolla. Jäsenet voivat halutessaan käyttää vyötä vaikkapa SRA-ammuntaan. SRA- harrastaminen on monipuolinen harrastus ja se mahdollista kaikille yhdistyksen jäsenille. Sillä voi pitää yllä  aseenkäsittelytaitoa ja erityisesti se sopii myös metsästykseen sopivana harjoitteluna, koska harjoittelussa ja kilpailussa tähdätään monipuoliseen aseen turvalliseen ja nopeaan käsittelyyn vaihtelevissa suoritustehtävillä.

Vyötä voi tiedustella Ari Häkälältä  p. 040-5775361

kuva

Martti Siira 70 v.

Paltamon Reservilästen pitkäaikainen aktiivijäsen Martti Siira täytti vuosia. Hän liittyi silloiseen Paltamon Reservialiupseeri -yhdistykseen pian asepalveluksen jälkeen. Jo 50-vuotisen jäsenyyden aikana hän on toiminut mm. johtokunnanjäsenenä, sihteerinä ja rahastonhoitajana. Yhdistyksen kevätkokouksessa hänelle luovutettiin yhdistyksen standaari. Paltamon Reserviläiset onnittelevat!

Martti Siira

Kainuun Reserviläispiirin toimintakilpailu 2017

Toimintakilpailun kilpi b

Reserviläispiirin kokonaistoimintakilpailun voittolista on ollut viimeiset kaksi vuosikymmentä yksipuolista luettavaa. Vuodesta toiseen Kuhmon Reserviläiset on vienyt kiertopalkinnon Kuhmoon monipuolisella toiminnallaaan. Päättyneellä toimintavuodella 2017 tuli kuitenkin tähän muutos. Ensimmmäistä kertaa piirin historiassa Paltamon Reserviläiset oli paras yhdistys. Reserviläispiirin kevätkokouksessa 22.3 kiertopalkinto luovutettiin yhdistyksen puheenjohtajalle. Kiitos tästä yhdistyksen aktiiveille.

Ossi Laine

Jänönpolku 4 88300 Paltamo