Paltamon Reserviläiset ry
Res-Lippu

Reservipiirien toiminta- ja ampumataitopäivä la 20.5 Hyrynsalmi. Lue lisää.

Raatteen marssi 27.5 2017 Suomussalmi. Yhteiskyyti Kajaanista juhlavuoden marssille. Lue lisää.

Ampumataitopäivä la 27.5 2017 alkaen klo. 9.00 Kontiomäen Laajankankaan ampumaradalla. Harjoittelun jälkeen ammutaan Paltakuppi-kilpailu yhdistyksen aseilla.

Yhdistyksemme tuleviin ammuntoihin Kontiomäen ampumaradalla voi
ilmoittautua suoraan
Mpk:n koulutuskalenterin kautta, koska meidän ammunnat ovat

nyt myös Mpk:n kursseja.
Rekisteröidyttyäsi Mpk:n kurssilaiseksi, klikkaat kohtaa Paltamon
reserviläisammunnat ja ilmoittaudut siellä.

Ammuntoihin voi tulla entiseen tapaan mukaan ilman mitään ilmoittautumisia, pääasia että
osallistuu!

Tervetuloa!

Reserviläispiirien tiedotuslehti ilmestynyt. Lue alla olevasta linkistä.

Viestikapula 2016

resfacebook

Reservilainen-lehti

Kainuun Res

Resul

mpk

inttistore

Reserviläisliitto tiedottaa

21.6.2017 Tue vapaaehtoista maanpuolustustyötä Nuku Rauhassa -arvoilla

Pääpalkintoina arpajaisissa on kolme Renault Clio -henkilöautoa. Joka viiden arpa voittaa.

21.6.2017 Puolustus ei voi pohjautua vapaaehtoisuuteen

Reserviläisliitto kummeksuu esityksiä vapaaehtoisen ja sukupuolineutraaliin asevelvollisuuteen siirtymisestä sekä Puolustusvoimien sodan ajan joukkojen pienentämisestä.

20.6.2017 Aika ei riitä eivätkä odotukset täyty

Reserviläisliitto teetti kyselyn, jossa selvitettiin syitä liitosta eroamiseen. Kaksi syytä eroamiseen nousi muita selkeämmin esille: aika ei riitä tai toiminta ei vastaa odotuksia.

15.6.2017 Kunniajäsenet Hämeenlinnan kaupungin vieraina

Raatihuoneella käytiin läpi Reserviläisliiton suurta muutosta viimeisen kahden vuosikymmenen aikana.

netti
Kainuun Reservipiirien tiedotuslehti Viestikapula ilmestynyt. Lehti luettavissa yllä olevasdta linkistä.

Tervetuloa Paltamon Reserviläiset ry:n kotisivulle!

Paltamon  Reserviläiset ry on Reserviläisliittoon kuuluva avoin maanpuolustusjärjestö. Jäseneksi voi liittyä jokainen 18 vuotta täyttänyt Suomen kansalainen, joka haluaa osallistua vapaaehtoiseen maanpuolustustyöhön.

Yhdistys järjestää jäsenilleen yleistä  maanpuolustusvalmiutta edistävää toimintaa sekä mukavaa yhdessäoloa toiminnallisella tavalla. Veteraanityö kuuluu yhtenä tärkeänä osana toimintaamme.Tuemme veteraanien toimintaa osallistumalla keräyksiin,talkooavulla ja järjestöllisellä avulla.

Yhdistys on perustettu vuonna 1960 nimellä Paltamon Reservinaliupseerit. Alkujaan yhdistys on toiminut  reservin
aliupseerien yhdistyksenä, mutta se laajensi jäsenpohjansa reservin sotilasarvoista riippumattomaksi vuodesta 1996 alkaen. Vuodesta 2004 lähtien kaikilla täysi-ikäisillä  Suomen kansalaisilla on ollut mahdollista liittyä jäseneksi yhdistykseen.

Yhdistyksen jäsenmäärä on tällä hetkellä 57. Mikäli tunnet kiinnostusta toimintaamme kohtaan, olet tervetullut joukkoon.  Mukaan pääset täyttämällä jäsenhakulomakkeen tai ottamalla yhteyttä toimihenkilöihin. Vuotuinen jäsenmaksu on 33 euroa. Jäsenmaksuun sisältyy Reserviläinen -lehti (8 nro/v).

RIMG0978
Paltamon Reserviläisten ammunnat 29.4 Kontiomäen ampumaradalla.

Piiritiedote 1/2017

Kainuun reservipiirit

Kansallinen juhlavuotemme on edennyt siihen vaiheeseen, että edellisvuoden tapahtumat on laitettu pakettiin.  Kiitän kaikkia kerhojen ja yhdistysten toimijoita kuluneesta vuodesta.  Kaikki ovat täyttäneet viime vuodelta toimintalomakkeen.  Molemmat piirit saavat liitoiltaan ylimääräisen 600 euron avustuksen.  Tulemme nämä käyttämään yhteiseksi hyväksi.

Vuosikokousten aika

Piirien kevätkokoukset ovat Sotkamossa tiistaina 28.3.  Huomatkaa aika muuttunut siitä mitä toimintasuunnitelmiin vahvistettiin.  Pitäkää omat kokouksenne aikaisemmin ja sitten isolla joukolla mukaan piirien vuosikokouksiin.

Toimintasuunnitelmasta poimittua

Jäsenhankinta ja –huolto on meidän piirissä todella haasteellista.  Kummassakin piirissä jäsenmäärä aleni, RU- piirissä kahdella ja RES – piirissä 14 jäsenellä.  Kainuun Reserviupseeripiiri oli kuitenkin paras kaikista piireistä pl. Orup.  Reserviläispiirissä on asiaan havahduttu ja tänä vuonna on jäsenhankintakilpailu, jossa kolme parasta palkitaan huomattavilla rahapalkinnoilla.

Jäsenhuollon kannalta parasta on monipuolinen toiminta.  Tänä, Suomi 100 – vuotta, juhlavuonna olemme asettaneet tavoitteeksi toiminnallista tapahtumaa ja seminaaria tms. Ajatuksena on heitetty ns. 10 tunnin hiihtotapahtuma ja Toiminta -/Ampumataitopäivän järjestäminen.  Piirihallitukset ovat nimenneet työryhmän valmistelemaan näitä tapahtumia ennen kevätkokousta.  Ideoita voi heitellä.  Kehotetaan jäseniämme osallistumaan runsaslukuisasti Suomi 100 – vuotta tapahtumiin.

Kenttäkelpoisuus

Reserviläisen perusasioita on ylläpitää kenttäkelpoisuutta.  Kenttäkelpoisuus on fyysisen ja henkisen kunnon sekä ampumataidon ylläpitämistä ja kykyä liikkua kaikkina vuoden – ja vuorokaudenaikoina.  Toiminta suunnitelmista löytyvät järjestettävät kuntotestit, suunnistukset, marssit ja ammunnat.  MPK:n kalenterista löytyvät järjestettävät kurssit. Muistakaa kirjata suoritukset sähköiseen kuntokorttiin ja huolehtikaa prosenttiammuntatilaisuuksien järjestämisesta ja suoritusten kirjaamisesta.

Raatteen Marssi järjestetään tänä vuonna 20. kerran.  Tulkaa mukaan juhlavuoden marssille la 27.5..  Mikäli kiinnostusta olisi kevätretkeen, niin olisi mahdollista järjestää esim. su 28.5. opastettu retki Jääkärisaareen.  Kummallakin asialla on vahva sidos siihen, että nyt saamme viettää Suomi 100 juhlavuotta.

Viestikapula 2017

Lehti tehdään nettiversiona ja se ilmestyy huhtikuun lopussa.  Lehden kokoaa Ossi Laine ja hänelle aineisto 15.4. mennessä.  Lähettäkää omista toiminnoista juttuja ja kuvia.

Nautinnollisia hetkiä esim. loistavilla hiihtoladuillamme toivottaa piiritoimiston väki!!!!!

Terho Pelli/Toiminnanjohtaja

Ossi Laine