Oripään Reservialiupseerit ry

Hengellinen vastaava Tarja Liinoja

Veteraanivastaavat Jarmo Mäntyharju ja Päivi Kössi

ORIPÄÄN RESERVIALIUPSEERIT - 55 vuotta maanpuolustustyötä

Oripään Reservialiupseerit ry perustettiin vuonna 1962. Yhdistyksen puheenjohtajana toimii Mikko Kulmanen ja varapuheenjohtajana Matti Kulmanen.

Yhdistyksen jäsenmäärä on viime vuosina ollut hyvässä kasvussa. Muutamana vuonna yhdistys onkin palkittu Varsinais-Suomen Reserviläispiirin jäsenhankintakilpailussa.

Tällä hetkellä jäseniä yhdistyksessä on n.80.

Yhdistyksen 50-vuotisjuhlaa vietettiin 21.1.2012. Päivän ohjelmassa oli mm. jumalanpalvelus, seppeleenlasku sankarihaudoille sekä juhla Seurojentalo Suojalassa. Yhdistyksen lippu vihittiin käyttöön 45-vuotisjuhlassa 28.1.2007.

Oripään reservialiupseerit ry on avoin yhdistys, johon voi liittyä niin upseerit, aliupseerit, miehistö kuin varusmiespalveluksen suorittamattomat naiset.

SANY0041
Mikko Kulmanen kantaa yhdistyksen lippua.

AJANKOHTAISTA

Iltahartaus 20.12.2018 klo 18 Osuuspankin edustalla

9.-10.3.2019 OKRAJOTOS

UUTISET

15.1.2019 Ampumaratojen käyttö turvattava nyt ja tulevaisuudessa

Reserviläisliiton johto vieraili tänään ympäristöministeriössä. Tapaamisen teemana olivat ampumaradat.

10.1.2019 Reserviläisliiton jäsenmäärä uudelle tuhatluvulle

Yli kaksi vuosikymmentä kestäneen, yhtäjaksoisen jäsenkasvun seurauksen Reserviläisliitto on nyt Suomen selkeästi suurin maanpuolustusjärjestö.

7.1.2019 Wanha Veteraani tarjoaa ensi kesänä kiinnostavan kattauksen sotahistoriaa

Vuonna 2018 perustettu Wanha Veteraani on monipuolinen perinnekeskus, jonka pysyvä näyttely keskittyy Suomen rauhanturva- ja kriisinhallintatyöhön vuodesta 1956 aina nykypäivään asti. Vanha veteraani on lajissaan ensimmäinen valtakunnallinen rauhanturvaamisen ja kriisinhallinnan museo. Keskuksella tullaan pitämään esillä myös vaihtuvaa näyttelyä ajankohtaisista sotahistoriallisista teemoista.

19.12.2018 Yhdistystiedote 9/2018 ilmestyi

Vuoden viimeisessä Yhdistystiedotteessa kerrotaan mm. liiton vaaliohjelmasivusta ja muistutetaan tulevasta kyselystä koskien yhdistysten ampumaratojen ympäristölupiin liittyviä ongelmia.

18.12.2018 Reserviläinen 8/2018 ilmestyi

Eilen ilmestyneessä, vuoden viimeisessä Reserviläisessä kerrotaan mm. reserviläisjärjestöjen liittokokouksista.