Noormarkun-Ahlaisten Reserviläiset ry

Historiaa

Noormarkun-Ahlaisten Reservinaliupseerit ry perustettiin v. 1965 Ahlströmin virkailijakerholla Noormarkussa. Yhdistyksen nimi vaihtui nykyiseksi vuonna 1996, jolloin yhdistyksen jäsenpohja muuttui avoimemmaksi sallien jokaisen 18 vuotta täyttäneen Suomen kansalaisen liittyä jäseneksi sukupuoleen katsomatta.

Noormarkun-Ahlaisten Reserviläiset ry toimii paikallisena yhdistyksenä osana Reserviläisliittoa. Reserviläisliitto on avoin maanpuolustusjärjestö ja samalla Suomen suurin maanpuolustusjärjestö, jossa on yli 35 000 jäsentä. Jäseneksi voi liittyä 18 vuotta täyttänyt Suomen kansalainen sukupuoleen tai sotilasarvoon katsomatta. Tärkeintä on halu osallistua maanpuolustustyöhön.

Tervetuloa Noormarkun-Ahlaisten Reserviläiset ry:n sivustolle. Yhdistyksemme kuuluu jäsenenä Reserviläisliittoon.
Tehtävänämme on kohottaa, ylläpitää ja tukea maanpuolustustahtoa ja kykyä.

Järjestämme jäsenillemme mahdollisuuksia harrastaa monipuolisesti mm. ammuntaa ja kuntoliikuntaa - usein myös yhdistäen nämä kaksi tärkeätä peruselementtiä reserviläisen taistelukyvyn ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi.

Alun perin yhdistyksemme jäsenistö ja toimintakin keskittyi yhdistyksen nimen mukaisesti Noormarkun ja Ahlaisten alueelle. Nykyään kumpikaan ei enää itsenäinen kunta ole, vaan molemmat kuuluvat Porin kaupunkiin. Jäseniä yhdistyksellä on entisen ydinalueen lisäksi Porin ja lähikuntien alueilta. Osa jäsenistä on liittynyt juuri meidän yhdistykseemme erityisen vireän reserviläisurheilu- ja ammuntaharrastuksen vuoksi - on mielekkäämpää ja kehittävämpääkin harjoitella porukalla.

Johtokunta 2019

Pasi Rainiola, puheenjohtaja