Lapin Reserviläispiiri ry

Reservin Ampumamestaruuskilpailu 17.-19. elokuuta

Ks.toimintaa

Lapin Reserviläispiiri löytyy nyt myös Facebookista.

Facebookin on perustettu avoin ryhmä tiedonkulun ja yhteyksien ylläpitämisen helpottamiseksi. Ryhmän jäseneksi voi pyytää pääsyä ja kaikki jäsenet voivat hyväksyä/liittää uusia jäseniä.

Paikallisyhdistyksiä:

Alakemijoen Reserviläiset

Inarin Reserviläiset

Kemin Reserviläiset

Keminmaan Reserviläiset

Rovaniemen Reserviläiset

Sallan Reserviläiset

Simon Reserviläiset

Sodankylän Reserviläiset

Tornion Reserviläiset

Ylitornion Reserviläiset

(päiv. sivujen valmistumisen myötä)

lapinnuija-374-8

Tervetuloa Lapin Reserviläispiirin sivulle

Piiri on perustettu vuonna 1957 tukemaan aluksi Lapin Reservinaliupseeri yhdistysten toimintaa . Vuoden 1996 sääntömuutoksen jälkeen useimpiin yhdistyksiin on toivotettu tervetulleeksi kaikki varusmiespalveluksen suorittaneet henkilöt jolloin piirin nimikin muutettiin Lapin Reserviläispiiriksi . Muutamiin yhdistyksiin voivat liittyä kaikki 15 vuotta täyttäneet henkilöt jotka ovat kiinnostuneet vapaaehtoisesta maanpuolustustyöstä.

Näillä sivuilla haluamme kertoa kaikille aktiivisille henkilöille Reserviläisten tarjoamista mahdollisuuksista vapaaehtoiseen toimintaan eri puolilla laajaa Lapinmaata reilussa lappilaisessa hengessä.

Piirin sivujen kautta on yhteys kaikkiin Lapin Reserviläisyhdistyksiin sitä mukaa kun yhdistysten tiedot on päivitetty.

YHTEYKSISTÄ

Piirillä on toimisto, jolle osoitettu posti osoitteeseen Justeerintie 15, 96460 Rovaniemi.

Toimisto palvelee sekä Reserviupseereita että Reserviläisiä. Reservipiirien toiminnanjohtajana toimii Kai Leinonen. Häneen saa yhteyden puhelimella 044 2777724, 040 7216614, fax 016 365034 tai e-mail kai.leinonen(a)pp1.inet.fi

Lapin reserviläispiirin puheenjohtajan Simo Rousun tavoittaa puhelimitse 0400 830031, tai e-mail simo.rousu(a)gmail.com

Sähköpostiosoitteita muokattu roskapostin välttämiseksi.

Sotiemme Veteraanit (linkki)

Tämän sivuston tärkein tehtävä on jakaa tietoa. Sivustolla kerrotaan monipuolisesti veteraanijärjestöistä ja niiden toiminnasta, veteraanien sosiaalisista erityisetuuksista, sotiemme 1939–1945 tulevasta perinnetyöstä, maamme historian tärkeistä päivämääristä sekä luonnollisesti liittomme omasta veteraanityöstä. Tältä sivustolta löytyy myös linkityksiä veteraanien kertomuksiin sekä ajankohtaista tietoutta erilaisista veteraanitoimintaan liittyvistä tapahtumista.