Kuusamon Reserviläiset ry

Kuusamon Reserviläiset ry:n tehtävänä on sääntöjen mukaan - toimia jäsentensä yhdyssiteenä valtakunnan turvallisuutta edistävää toimintaa tukien - kohottaa ja ylläpitää maanpuolustustahtoa sekä vaikuttaa yleisten maanpuolustusedellytysten parantumiseen yhdistyksen toiminta alueella - ylläpitää ja kehittää paikallista vapaaehtoista maanpuolustuskoulutustoimintaa.

Pöytästandardi

Jäsenyys

Yhdistyksen varsinaiseksi jäseneksi tai kannattavaksi jäseneksi voi päästä varusmiespalveluksen suorittanut reserviin kuuluva tai sen ikärajan ylittä­nyt henkilö, jonka yhdistyksen johtokunta jäseneksi hyväksyy.

Yhdistyksen

säännöt

Toiminta

Yhdistyksemme ohjaa ja tukee jäsentensä toimintaa reserviläisinä sekä tiedottaa mahdollisuuksista toimia vapaaehtoisen maanpuolustuksen hyväksi. Järjestämme kokouksia, opiskelu, esitelmä- ja juhlatilaisuuksia, urheiluammuntaa, erilaisia kuntoilu, kilpailu- ja retkeilytoimintaa sekä maanpuolustuskoulutusta ja muuta maanpuolustusedellytyksiä vahvistavaa toimintaa.

Reserviläisliitto tiedottaa

15.1.2019 Ampumaratojen käyttö turvattava nyt ja tulevaisuudessa

Reserviläisliiton johto vieraili tänään ympäristöministeriössä. Tapaamisen teemana olivat ampumaradat.

10.1.2019 Reserviläisliiton jäsenmäärä uudelle tuhatluvulle

Yli kaksi vuosikymmentä kestäneen, yhtäjaksoisen jäsenkasvun seurauksen Reserviläisliitto on nyt Suomen selkeästi suurin maanpuolustusjärjestö.

7.1.2019 Wanha Veteraani tarjoaa ensi kesänä kiinnostavan kattauksen sotahistoriaa

Vuonna 2018 perustettu Wanha Veteraani on monipuolinen perinnekeskus, jonka pysyvä näyttely keskittyy Suomen rauhanturva- ja kriisinhallintatyöhön vuodesta 1956 aina nykypäivään asti. Vanha veteraani on lajissaan ensimmäinen valtakunnallinen rauhanturvaamisen ja kriisinhallinnan museo. Keskuksella tullaan pitämään esillä myös vaihtuvaa näyttelyä ajankohtaisista sotahistoriallisista teemoista.