Karttulan Reserviläiset ry

TERVETULOA KARTTULAN RESERVILÄISTEN KOTISIVULLE

Karttulan Reserviläiset ry on virkeä Pohjois-Savolainen vuonna 1960 perustettu reserviläisyhdistys.

Toiminta-alueemme on Läntisen Kuopion alue, mutta meillä on jäseniä aina Espoosta Rovaniemelle.

Jäsenmäärämme on viime vuosien aikana kasvanut tasaisesti ja vuonna 2015 ylitettiin 100 jäsenen määrä.

Yhdistykseme valittiin vuonna 2011 Reserviläisliiton malliyhdistykseksi.

Toimintaamme kuuluu mm. viikottaiset ammunnat Karttulan koulun sisäampumaradalla ja kesällä lähiympäristön ulkoradoilla.

Yhdistyksen jäsenet osallistuvat aktiivisesti veteraanityöhön. Yhdistyksen jäseniä on mukana paikallisen veteraaniyhdistyksen hallituksessa ja vuosittain osallistumme veteraanikeräykseen sekä järjestämme lipaskeräyksiä eri tapahtumissa.

Osallistumme kunniavartioihin sankarihaudoilla eri juhlapäivinä.

Jäsenemme osallistuvat aktiivisesti Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen(MPK)  kursseille oppilaina, kouluttajina ja kurssinjohtajina.

Varainhankintaa suoritamme mm. tarjoamalla järjestyksenvalvontaa eri tapahtumiin.

Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä 18 vuotias Suomen kansalainen

Lassin hiihto
Lassin hiihto keväällä 2007: Harjoiteltiin potilaan kuljetusta

MPKY Pistoolikurssi Karttulassa 4.10.2008
MPKY:n pistoolikurssilaiset 4.10.2008

Siviilikriisinhallinnan harjoituksen tsekkari
Siviilikriisinhallinnan harjoituksen "tsekkari"

RESERVILÄISLIITTO TIEDOTTAA

15.1.2019 Ampumaratojen käyttö turvattava nyt ja tulevaisuudessa

Reserviläisliiton johto vieraili tänään ympäristöministeriössä. Tapaamisen teemana olivat ampumaradat.

10.1.2019 Reserviläisliiton jäsenmäärä uudelle tuhatluvulle

Yli kaksi vuosikymmentä kestäneen, yhtäjaksoisen jäsenkasvun seurauksen Reserviläisliitto on nyt Suomen selkeästi suurin maanpuolustusjärjestö.

7.1.2019 Wanha Veteraani tarjoaa ensi kesänä kiinnostavan kattauksen sotahistoriaa

Vuonna 2018 perustettu Wanha Veteraani on monipuolinen perinnekeskus, jonka pysyvä näyttely keskittyy Suomen rauhanturva- ja kriisinhallintatyöhön vuodesta 1956 aina nykypäivään asti. Vanha veteraani on lajissaan ensimmäinen valtakunnallinen rauhanturvaamisen ja kriisinhallinnan museo. Keskuksella tullaan pitämään esillä myös vaihtuvaa näyttelyä ajankohtaisista sotahistoriallisista teemoista.

19.12.2018 Yhdistystiedote 9/2018 ilmestyi

Vuoden viimeisessä Yhdistystiedotteessa kerrotaan mm. liiton vaaliohjelmasivusta ja muistutetaan tulevasta kyselystä koskien yhdistysten ampumaratojen ympäristölupiin liittyviä ongelmia.

18.12.2018 Reserviläinen 8/2018 ilmestyi

Eilen ilmestyneessä, vuoden viimeisessä Reserviläisessä kerrotaan mm. reserviläisjärjestöjen liittokokouksista.