Kajaanin Reserviläiset ry
res lippu c

Ammuntaa

Ammunnoista saat lisää tietoa "Ammunta"-välilehdeltä.

Tervetuloa sivuillemme

Kajaanin Reserviläiset ry on sotiemme veteraanien perustama järjestö, jonka tavoitteista keskeisimpiä ovat maanpuolustustahdon ja –taitojen ylläpito ja kohottaminen sekä kansallisen puolustusvalmiuden ylläpidon tukeminen.

Tavoitteen saavuttamiseksi järjestetään vapaaehtoista maanpuolustuskoulutusta yhdistyksen ja MPK:n kautta, kilpailutoiminnalla luodaan yhteishenkeä ja parannetaan erilaisia valmiuksia, kuten maastossaliikkumis-, ammunta-, suunnistus- sekä selviytymistaitoja.

Suomen on ylläpidettävä uskottavaa puolustuskykyä, jonka keskeiset kulmakivet ovat materiaalisten resurssien lisäksi joukkojen taito ja luja maanpuolustustahto. Suomen armeija on kansanarmeija, jossa on tarvittaessa paikka jokaiselle suomalaiselle miehelle ja naiselle.

Koska puolustusvoimiemme suorituskyvyn määrää olennaisilta osin reservinjoukkojen koulutustaso, on varusmieskoulutuksessa saatuja taitoja ylläpidettävä ja täydennettävä kertaamalla. Tähän toimintaan on saatavissa puolustusvoimiemme täysi tuki sen omana kertausharjoitus-toimintana ja vapaaehtoisena reserviläiskouluttautumisena ja koordinoimana

Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen kautta.

Joukkojen ja esikuntien tärkeimpiin tehtäviin kouluttautuneiden henkilöiden tulee pystyä johtamaan sodanajan kokoonpanossa olevia joukkoja niin, että annetut tehtävät voidaan suorittaa.

Reserviläisten ohjeena on myös jo koulussa opetetun suomalaisen yhteiskunnan arvomaailman keskeinen periaate, joka on itsenäinen päätäntävalta vain meitä koskevissa kysymyksissä myös Euroopan Unionin jäsenenä.

Teksti Paavo Karjalainen

Ampumakilpailu ja aselupa-asioissa ota yhteyttä puheenjohtaja Teemu Nivaan (040-415 76 79), Jorma Hujaseen (050-549 46 52) tai Mikko Lähteenmäkeen (044- 542 32 50).

Kainuun Reserviläispiirin sivut avattu

Sivuille

AJANKOHTAISTA

Sähköinen kuntokortti

Ohjeet ym. löytyy alla olevasta linkistä.

Kuntokortti

Tutustu ja ota käyttöön.

TOP-3 liikkujien pisteet 14.2.2018 mennessä:

1. 77 pistettä
  2. 43 pistettä