Kaarinan-Piikkiön Reserviläiset ry

viiri

Tervetuloa Kaarinan-Piikkiön Reserviläisten kotisivulle.

Kaarinan-Piikkiön Reserviläiset ry on yli 200 jäsenen aktiivinen reserviläisyhdistys. Yhdistys toimii Kaarinan ja Piikkiön alueella.

Toimimme monin tavoin, esimerkiksi osallistumalla ResUl:in reserviläiskilpailuihin tai tukemalla veteraanien toimintaa olemalla mukana veteraaneille suunnatuissa keräyksissä. Näkyvää toimintaa ovat myös Joulun ja Itsenäisyyspäivän perinteiset kunniavartiot Piikkiön ja Kuusiston kirkkojen sankarihaudoilla.

Yhdistyksen jäsenet ovat aktiivisia reserviläistoimijoita ja olemmekin hyvällä menestyksellä osallistuneet, ja itse järjestäneet, monia reserviläiskilpailuja.

Yhdistyksemme jäsenten käytettävissä on ampumarata Piikkiön Heernummella. Lisäksi meillä on Kaarinan Vaparissa ampumavuoro kerran viikossa.

Lisätietoa tapahtumista ja kilpailuista saa näiltä sivuilta ja jäsenille toimitettavasta Parivartio-lehdestä sekä vastuuhenkilöiltä.

K-P Reserviläiset tiedottaa

22.3.2019 Wihtorin syrjähyppy

Wihtorin syrjähyppy pienjotos järjestetään Loimaalla 22.3.2019 klo 18.00. Tehtävät on suunniteltu 4 henkisille partioille myös 3 ja 5 hengen partiot voivat osallistua. Katso tarkemmat tiedot uusimmasta parivartiosta. Ilmoittautumiset pj. Pauli Hyytiäiselle 13.3. mennessä.

Reserviläisliitto tiedottaa

15.1.2019 Ampumaratojen käyttö turvattava nyt ja tulevaisuudessa

Reserviläisliiton johto vieraili tänään ympäristöministeriössä. Tapaamisen teemana olivat ampumaradat.

10.1.2019 Reserviläisliiton jäsenmäärä uudelle tuhatluvulle

Yli kaksi vuosikymmentä kestäneen, yhtäjaksoisen jäsenkasvun seurauksen Reserviläisliitto on nyt Suomen selkeästi suurin maanpuolustusjärjestö.

7.1.2019 Wanha Veteraani tarjoaa ensi kesänä kiinnostavan kattauksen sotahistoriaa

Vuonna 2018 perustettu Wanha Veteraani on monipuolinen perinnekeskus, jonka pysyvä näyttely keskittyy Suomen rauhanturva- ja kriisinhallintatyöhön vuodesta 1956 aina nykypäivään asti. Vanha veteraani on lajissaan ensimmäinen valtakunnallinen rauhanturvaamisen ja kriisinhallinnan museo. Keskuksella tullaan pitämään esillä myös vaihtuvaa näyttelyä ajankohtaisista sotahistoriallisista teemoista.