Joensuun Reserviläiset ry

Reserviläisliiton uutisia

22.5.2018 Reserviläistoiminta tempaisi nopeasti mukaansa

Lotta Nissi tuli mukaan reserviläistoimintaan vuonna 2016. Tie oman yhdistyksen hallitukseen aukesi vuodessa ja aktiivinen tamperelainen on löytänyt nopeasti monia kiinnostavia tehtäviä.

20.5.2018 Liitto mukana seppeleenlaskussa Hietaniemen sankariristillä

Tänään vietetään perinteistä Kaatuneiden muistopäivää, jonka järjestelyissä Reserviläisliitto on mukana eri puolilla Suomea. Valtakunnan korkein johto laski aamupäivällä seppeleet Helsingin sankariristille.

9.5.2018 Aktiivisuus kannattaa, jos tornikirjettä ei kuulu

Puolustusvoimien kouluttamassa reservissä on 900 000 henkilöä, joista vuosittain vain noin kaksi prosenttia koulutetaan kertausharjoituksissa. Kertausharjoituksiin voi kuitenkin myös hakeutua ja reservissä kouluttautua vapaaehtoispohjalta.

4.5.2018 Sisäministeriö vesittämässä asedirektiivin puolustuspoikkeamaa

Reserviläisliitto ei ole tyytyväinen tänään julkaistuun, aselain muutosesityksen luonnokseen.

4.5.2018 Naisten ampumapäivä Alavudella kutsuu uusia osallistujia

Monet reserviläisyhdistykset järjestävät vuosittain erityisen ampumataitopäivän, jossa voi tutustua reserviläisten harrastamiin ampumalajeihin ja niissä käytettäviin aseisiin. Alavudella erityisesti naisille suunnattu tapahtuma järjestetään 12.6. paikallisen metsästysseuran radalla.

Joeresteksti

Joensuun Reserviläiset ry logo

Joensuun Reserviläiset ry, alkuperäiseltä nimeltään Joensuun Seudun Reservialiupseerit, on perustettu Joensuussa 28.5.1954. Yhdistys on maakunnan vanhin aliupseeriyhdistys.

Jo sitä ennen kaupungissa toimi vuonna 1935 perustettu Joensuun Aliupseerikerho, mutta sitä ei ollut rekisteröity ja sen toiminta lakkasi sotavuosien jälkeen.

Tänä päivänä olemme maakunnan suurin reserviläisjärjestö ja toimintamme perimmäinen tarkoitus on ylläpitää maanpuolustustahtoa, -kykyä ja -taitoa.

Yhdistyksemme on kaikille avoin, aatteellinen maanpuolustusyhdistys. Tämä tarkoittaa kaikkia hyvämaineisia, 18-vuotta täyttäneitä Suomen kansalaisia. Armeijan käymättömyys, sotilasarvo, sukupuoli, yli-ikäisyys tai mikään muukaan syy ei ole este yhdistykseen kuulumiselle. Ainoa yhdistävä tekijä tulisi olla maanpuolustustahto.

Maanpuolustustahdon hyväksi tehdään töitä mm. osallistumalla maanpuolustusjuhliin, aatteellisiin tilaisuuksiin, kunniavartioihin, seppeleenlaskuihin, paraateihin ja marsseihin. Osallistumme usein myös näiden tilaisuuksien järjestelyihin tai toteutamme niitä itse. Lisäksi teemme veteraanityötä sen monissa muodoissaan.

Kyvyn ja taidon ylläpitämiseen tähtäävät ammunta, urheilu, sotilaskoulutus ja maastotoiminta.

Ammunta on Joensuun Reserviläisten ja Reserviläisliitonkin laajin toimintamuoto. Lajikirjo on laaja ja käytetyt aseet ulottuvat ilma-aseista puoliautomaattikivääreihin. Erilaisia ammuntatapahtumia ja kilpailuja onkin maakunnassa runsaasti. Joensuun Reserviläiset myös harjoittelevat Noljakan sisäampumaradalla ja Hammaslahden ulkoradalla aktiivisesti.

Reserviläisliittoon kuuluu valtakunnallisesti noin 36 000 jäsentä, ja tämä määrä on jakautunut 342 paikalliseen yhdistykseen. Joensuun Reserviläiset ry on noin 280 jäsenellään yksi näistä.

TAPAHTUMIA 2018

Amin Pytty -rynnäkkökiväärikilpailu ammutaan Outokummussa lauantaina 16.6.2018. Ilmoittautumiset Mikael Hartikaiselle: hartikainen.mikael@gmai.com

Tervetuloa!

Hammaslahden ampumarata käytössä ampujamaksun maksaneille, kts. lisää "Ampumatoiminta ja radat"-välilehdeltä. Tiedustelut ampujamaksusta heidi.metsala@gmail.com.

Ammunnat:

Hammaslahden ulkorata

ti22.5klo 18-19
ti5.6klo 18-19
ti19.6klo 18-19
ti3.7klo 18-19
ti17.7klo 18-19
ti31.7klo 18-19

Noljakan sisäampumarata, osoitteessa Noljakankaarentie 1.

Kaliiperirajoitus .22

ti 29.5klo 18-19
ti12.6klo 18-19
ti26.6klo 18-19
ti10.7klo 18-19
ti24.7klo 18-19
ti2.8klo 18-19

Tarvitsetko adressia surunvalitteluun, onnittelemiseen tai muistamiseen?

Yhdistyksellämme on myynnissä omat adressit jäsenhintaan,
8 euroa / kappale.
Tilaus puheenjohtajalta.