Joensuun Reserviläiset ry

Reserviläisliiton uutisia

24.12.2017 Jouluna 2017

Reserviläisliitto toivottaa kaikille hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta!

22.12.2017 RES:ltä edustus MPK:n puheenjohtajistoon

Reserviläisliiton varapuheenjohtaja Ismo Nöjd toimii myös MPK:n varapuheenjohtajana vuodet 2018–2019.

20.12.2017 Uudistus tehostaisi paikallispuolustusta

Reserviläisliitto kannattaa puolustusministerin asettaman työryhmä esitystä, jonka mukaan vapaaehtoiseen maanpuolustukseen kuuluva reserviläisten sotilaallinen koulutus siirrettäisiin Maanpuolustuskoulutusyhdistykseltä (MPK) Puolustusvoimille.

15.12.2017 Reserviläiset kertausharjoituksiin tekstiviestillä

Puolustusministeri Jussi Niinistö ja kansliapäällikkö Jukka Juusti pohtivat Maanpuolustustiedotuksen suunnittelukunnan (MTS) journalistiseminaarissa mm. valmiuden kehittämistä ja materiaalihankintoihin liittyviä uskomuksia.

7.12.2017 Itsenäisyyspäivänä kunniavartio jokaisella sankarihaudalla

Itsenäisen Suomen täyttäessä sata vuotta pyrittiin järjestämään kunniavartio jokaiselle sankarihaudalle. Tampereen Kalevankankaalla tätä tehtävää hoiti 6.12. yli 700 vapaaehtoista miestä ja naista.

Joeresteksti

Joensuun Reserviläiset ry logo

Joensuun Reserviläiset ry, alkuperäiseltä nimeltään Joensuun Seudun Reservialiupseerit, on perustettu Joensuussa 28.5.1954. Yhdistys on maakunnan vanhin aliupseeriyhdistys.

Jo sitä ennen kaupungissa toimi vuonna 1935 perustettu Joensuun Aliupseerikerho, mutta sitä ei ollut rekisteröity ja sen toiminta lakkasi sotavuosien jälkeen.

Tänä päivänä olemme maakunnan suurin reserviläisjärjestö ja toimintamme perimmäinen tarkoitus on ylläpitää maanpuolustustahtoa, -kykyä ja -taitoa.

Yhdistyksemme on kaikille avoin, aatteellinen maanpuolustusyhdistys. Tämä tarkoittaa kaikkia hyvämaineisia, 18-vuotta täyttäneitä Suomen kansalaisia. Armeijan käymättömyys, sotilasarvo, sukupuoli, yli-ikäisyys tai mikään muukaan syy ei ole este yhdistykseen kuulumiselle. Ainoa yhdistävä tekijä tulisi olla maanpuolustustahto.

Maanpuolustustahdon hyväksi tehdään töitä mm. osallistumalla maanpuolustusjuhliin, aatteellisiin tilaisuuksiin, kunniavartioihin, seppeleenlaskuihin, paraateihin ja marsseihin. Osallistumme usein myös näiden tilaisuuksien järjestelyihin tai toteutamme niitä itse. Lisäksi teemme veteraanityötä sen monissa muodoissaan.

Kyvyn ja taidon ylläpitämiseen tähtäävät ammunta, urheilu, sotilaskoulutus ja maastotoiminta.

Ammunta on Joensuun Reserviläisten ja Reserviläisliitonkin laajin toimintamuoto. Lajikirjo on laaja ja käytetyt aseet ulottuvat ilma-aseista puoliautomaattikivääreihin. Erilaisia ammuntatapahtumia ja kilpailuja onkin maakunnassa runsaasti. Joensuun Reserviläiset myös harjoittelevat Noljakan sisäampumaradalla ja Hammaslahden ulkoradalla aktiivisesti.

Reserviläisliittoon kuuluu valtakunnallisesti noin 36 000 jäsentä, ja tämä määrä on jakautunut 342 paikalliseen yhdistykseen. Joensuun Reserviläiset ry on noin 280 jäsenellään yksi näistä.

TAPAHTUMIA 2017

Joensuun rajajotos
24. - 25.2.2018 Kontiolahti - Joensuu - Liperi
Lisätietoa:

Hammaslahden ampumarata käytössä ampujamaksun maksaneille, kts. lisää "Ampumatoiminta ja radat"-välilehdeltä. Tiedustelut ampujamaksusta sihteeriltä.

Ammunnat:

Huom! Syksyn ja talven ampumavuorot

Noljakan sisäampumaradalla, osoitteessa Noljakankaarentie 1.

Kaliiperirajoitus .22

ti 9.11klo 18-19
ti16.1klo 18-19
ti23.1klo 18-19
ti30.1klo 18-19
ti6.2 klo 18-19
ti13.2klo 18-19

Tarvitsetko adressia surunvalitteluun, onnittelemiseen tai muistamiseen?

Yhdistyksellämme on myynnissä omat adressit jäsenhintaan,
8 euroa / kappale.
Tilaus sihteeriltä.