Joensuun Reserviläiset ry

Reserviläisliiton uutisia

20.9.2018 Jehovan todistajat asepalveluksesta vapauttava laki kumottava

Kumoaminen on tarpeen yleiseen asevelvollisuuteen pohjautuvan puolustusjärjestelmämme turvaamiseksi.

19.9.2018 Reserviläisliiton liittokokoustapahtuma Hämeenlinnassa 17.–18.11.

Reserviläisliiton ja Maanpuolustusnaisten liiton yhteinen liittokokoustapahtuma järjestetään Hotelli Scandic Aulangossa Hämeenlinnassa. Maanpuolustusjuhlan juhlapuhujana toimii Ilkka Kanerva.

17.9.2018 Ammunta naisten koulutuspäivien kärkiteema

Liiton naisjäsenille kohdennettu tiivis viikonloppu Santahaminassa sisälsi myös mm. kyber- ja maanpuolustustietoutta.

14.9.2018 Vuoden viestintäteko -palkinto Pirkanmaalle

Pirkanmaan Reservipiirien yhteinen Pirkan Viesti -tiedotuskonsepti on saanut Vuoden viestintäteko -palkinnon. Reserviläisjärjestöjen yhteinen, kerran vuodessa myönnettävä palkinto julkistettiin reservipiirien toiminnanjohtajien neuvottelupäivien yhteydessä.

6.9.2018 Kokonaisturvallisuus kokosi koko ikäluokan nuoret Ähtärissä

Ähtärissä käynnistyivät eilen poikkeukselliset Puolustusvoimien kutsunnat. Samanaikaisesti vuonna 2000 syntyneiden kutsuntojen kanssa järjestettiin kokonaisturvallisuustapahtuma, joka toi kutsuntojen yhteyteen paikallisesti koko ikäluokan.

Joeresteksti

Joensuun Reserviläiset ry logo

Joensuun Reserviläiset ry, alkuperäiseltä nimeltään Joensuun Seudun Reservialiupseerit, on perustettu Joensuussa 28.5.1954. Yhdistys on maakunnan vanhin aliupseeriyhdistys.

Jo sitä ennen kaupungissa toimi vuonna 1935 perustettu Joensuun Aliupseerikerho, mutta sitä ei ollut rekisteröity ja sen toiminta lakkasi sotavuosien jälkeen.

Tänä päivänä olemme maakunnan suurin reserviläisjärjestö ja toimintamme perimmäinen tarkoitus on ylläpitää maanpuolustustahtoa, -kykyä ja -taitoa.

Yhdistyksemme on kaikille avoin, aatteellinen maanpuolustusyhdistys. Tämä tarkoittaa kaikkia hyvämaineisia, 18-vuotta täyttäneitä Suomen kansalaisia. Armeijan käymättömyys, sotilasarvo, sukupuoli, yli-ikäisyys tai mikään muukaan syy ei ole este yhdistykseen kuulumiselle. Ainoa yhdistävä tekijä tulisi olla maanpuolustustahto.

Maanpuolustustahdon hyväksi tehdään töitä mm. osallistumalla maanpuolustusjuhliin, aatteellisiin tilaisuuksiin, kunniavartioihin, seppeleenlaskuihin, paraateihin ja marsseihin. Osallistumme usein myös näiden tilaisuuksien järjestelyihin tai toteutamme niitä itse. Lisäksi teemme veteraanityötä sen monissa muodoissaan.

Kyvyn ja taidon ylläpitämiseen tähtäävät ammunta, urheilu, sotilaskoulutus ja maastotoiminta.

Ammunta on Joensuun Reserviläisten ja Reserviläisliitonkin laajin toimintamuoto. Lajikirjo on laaja ja käytetyt aseet ulottuvat ilma-aseista puoliautomaattikivääreihin. Erilaisia ammuntatapahtumia ja kilpailuja onkin maakunnassa runsaasti. Joensuun Reserviläiset myös harjoittelevat Noljakan sisäampumaradalla ja Hammaslahden ulkoradalla aktiivisesti.

Reserviläisliittoon kuuluu valtakunnallisesti noin 36 000 jäsentä, ja tämä määrä on jakautunut 342 paikalliseen yhdistykseen. Joensuun Reserviläiset ry on noin 280 jäsenellään yksi näistä.

TAPAHTUMIA 2018

Amin Pytty -rynnäkkökiväärikilpailu ammutaan Outokummussa lauantaina 16.6.2018. Ilmoittautumiset Mikael Hartikaiselle: hartikainen.mikael@gmai.com

Tervetuloa!

Hammaslahden ampumarata käytössä ampujamaksun maksaneille, kts. lisää "Ampumatoiminta ja radat"-välilehdeltä. Tiedustelut ampujamaksusta heidi.metsala@gmail.com.

Ammunnat:

Hammaslahden ulkorata

ti22.5klo 18-19
ti5.6klo 18-19
ti19.6klo 18-19
ti3.7klo 18-19
ti17.7klo 18-19
ti31.7klo 18-19

Noljakan sisäampumarata, osoitteessa Noljakankaarentie 1.

Kaliiperirajoitus .22

ti 29.5klo 18-19
ti12.6klo 18-19
ti26.6klo 18-19
ti10.7klo 18-19
ti24.7klo 18-19
ti2.8klo 18-19

Tarvitsetko adressia surunvalitteluun, onnittelemiseen tai muistamiseen?

Yhdistyksellämme on myynnissä omat adressit jäsenhintaan,
8 euroa / kappale.
Tilaus puheenjohtajalta.