Hausjärven Reserviläiset ry

Hj.Res on aktiivinen SRA-seura! Tule mukaan kehittymään.Etelä-Häme SRA

Lisätietoa lajista:

Yhdistyksen tuotteita ja palveluita:

Teltan vuokrauspalvelu
Vuokraa yhdistyksen puolijoukkueteltta. Ruotsalainen malli, sisältää kamiinan. Palautus kuivana ja pakattuna.
Hinnat: 50€/vkl jäsenille, 100€/vkl muut.

Yhdistyksen hihamerkki
Mikäpä olisikaan komeampaa kuin yhdistyksen värit maastopuvun hihassa tai varusteliivissä! Katso kuvat Graafinen materiaali -osiosta (kelaa sivun alalaitaan) ja pistä tilaus vetämään.

Uutisia Reserviläisliitosta

15.1.2019 Ampumaratojen käyttö turvattava nyt ja tulevaisuudessa

Reserviläisliiton johto vieraili tänään ympäristöministeriössä. Tapaamisen teemana olivat ampumaradat.

10.1.2019 Reserviläisliiton jäsenmäärä uudelle tuhatluvulle

Yli kaksi vuosikymmentä kestäneen, yhtäjaksoisen jäsenkasvun seurauksen Reserviläisliitto on nyt Suomen selkeästi suurin maanpuolustusjärjestö.

7.1.2019 Wanha Veteraani tarjoaa ensi kesänä kiinnostavan kattauksen sotahistoriaa

Vuonna 2018 perustettu Wanha Veteraani on monipuolinen perinnekeskus, jonka pysyvä näyttely keskittyy Suomen rauhanturva- ja kriisinhallintatyöhön vuodesta 1956 aina nykypäivään asti. Vanha veteraani on lajissaan ensimmäinen valtakunnallinen rauhanturvaamisen ja kriisinhallinnan museo. Keskuksella tullaan pitämään esillä myös vaihtuvaa näyttelyä ajankohtaisista sotahistoriallisista teemoista.

Liity HjResiin

Tervetuloa Hausjärven Reserviläisten nettipalveluun!

HjRes risti

Hausjärven Reserviläiset on vuonna 1964 perustettu reserviläisyhdistys, jonka tehtävänä on tukea sotiemme veteraaneja, ylläpitää ja jatkaa sotaveteraanien perintoä, sekä tukea ja kannustaa jäsenistöämme maanpuolustuskyvyn ylläpitoon, niin ampumataidon, liikunnan kuin reserviläistietämyksenkin saralla. Toimintamme pyrkimyksenä on nostaa jäsenistömme maanpuolustustahtoa ja katkeamattomasti osoittaa suurta kiitollisuuttamme sotiemme veteraaneille ja sankarivainajille, jotka viime sodissamme antoivat sen kaikkein arvokkaimpansa, mahdollistaen näin meidänkin toimintamme.

joulu_vartio_2018
Sankarihautojen kunniavartiot ovat tärkeä osa yhdistyksen veteraaniperinnön vaalimista. Jouluaaton 2018 pimenevässä illassa Sankarihautojen kunniavartiossa Hausjärven Reserviupseerien ja Hausjärven Reserviläisten puheenjohtajat.

Toimintamme on aktiivista erityisesti ammunnan saralla, mutta myös erilaisten kilpailuiden ja tapaamisten kautta. Reserviläisurheiluliiton ampumalajeista monet kuuluvat yhdistyksemme aktiivisen jäsenistön harrastusten piiriin ja menestystä kilpailuissa on tullutkin kautta yhdistyksen historian. Seuraamalla sivuston 'Toimintakalenteri' ja 'Ajankohtaista' osioita pysyt parhaiten kärryillä tulevista tapahtumista ja yhteisistä aktiviteeteista.

Hausjärven Reserviläiset kokee ehkä tärkeimpänä tehtävänään sotaveteraanien tueksi ja heidän perintönsä vaalimisen hyväksi tehdyn työn. Tällä saralla kannamme vaatimattoman kortemme kekoon vuosittaisissa muun muassa kunniavartio- ja varainkeruuseen liittyvissä avustustehtävissä. Näihin arvokkaisiin tehtäviin tarvitaan aina mukaan aktiivisia jäseniä ja yhteydenotot asian tiimoilta ovat tervetulleita.

Tämän sivuston tehtävänä on yhtäältä toimia tiedotuskanavana jäsenistön ja muiden kiinnostuneiden suuntaan, niin tulevien tapahtumien kuin yhdistyksen perustietojenkin osalta, sekä toisaalta toimia yhteisenä historiankirjoituksena yhdistyksen toiminnan ajalta. Toista tarkoitusta palvelemaan on rakennettu erityisesti sivuston 'Tapahtunutta' osio, joka tarjoaa luettavaksi yhdistyksen edesottamuksia erilaisissa kilpailuissa ja tapahtumissa, joihin jäsenistömme aktiivisesti osallistuu.

Tutustu toimintaamme näillä sivuilla ja ota yhteyttä jos aktiivinen mukana olo toiminnassa, jolla on tarkoitus kiinnostaa!

Terveisin,
Hausjärven Reserviläiset