Etelä-Hämeen Reserviläispiiri ry
Vape 3

TERVEHDYS!

Sään suosima juhlatapahtuma on onnellisesti ohi. Kalusto ja materiaali saatiin keskiviikko illan ja torstaipäivän aikana palautettua prikaatiin. Perjantain pyörähdin vielä Niinisalossa palauttamassa Rspatteristo 1:n tavaraa. Nyt on aika muutamalla sanalla palauttaa mieliin itse tapahtuma. Juhlapäivä oli kokonaisuudessaan vakuuttavan onnistunut. Päivään suunnitellut eri toiminnot täydensivät hyvin toinen toistaan. Uskon, että yleisöllä ei käynyt aika pitkäksi. Olen siitä ylpeä, että te kaikki osallistuitte Nuku Rauhassa tapahtuman järjestelyihin. Tapahtuma oli yksi kymmenestä valtakunnallisesti järjestettävästä kokonaisturvallisuutta kuvaavasta tapahtumasta. Tämä ei ollut MPK:n ”juttu”. Tämä oli meidän kaikkien yhteinen tapahtuma. Koko Nuku Rauhassa tapahtumaketjua ohjaa hankeryhmä, johon kuuluu kaikkien meidänkin tapahtumaan osallistuneiden vapaaehtois- ja maanpuolustusjärjestöjen ylin johto ja edustajat viranomaistaholta.

Tapahtumatorista saimme erinomaista palautetta. Hankkeen pääsihteeri sanoi tapahtuman olleen paras tähän mennessä (jäljellä on vielä puolet). Kiitos, että olitte suunnitelleet omat toimintapisteenne kiinnostavalla ja aktivoivalla tavalla. En voi olla mainitsematta, että rauhanturvaajien kohteella pitkäaikainen YK-kenraali evp oli sanonut kohteen olleen ”Paras, mitä hän on koskaan nähnyt”.

Tapahtuman järjestelyihin vaikutti ratkaisevasti se, että saimme rekrytoitua huolto-, sähkövoima- info-, lääkintä- ja järjestysmiesryhmään riittävästi henkilöitä. Heidän panoksensa takasi sen, että meillä oli vahva perusta omien toimintapisteidemme rakentamiseen. Osa näistä vapaaehtoisista henkilöistä oli käytännössä maanantaista torstaihin käytössämme. Kiitos pöytien, tuolien, kelojen, keskusten, telttojen, juoma-astioiden ja kaiken muun pikkumateriaalin noutajille, kantajille ja pystyttäjille sekä auton kuljettajille. Palvelu oli loistavaa.

Tavoitteena oli, että en pyytäisi PSPR:lta varusmiehiä enkä henkilökuntaa tapahtumatorille tueksemme, koska tämä oli järjestöjen  ja viranomaisten yhteisyritys. Tavoite toteutui.

PSPR vastasi turvallisuudesta, luvista, pysäköinnistä, paraatista, kalustonäyttelystä jne. Ilman PSPR:a tapahtumaamme ei olisi voitu järjestää ja väitän, ettei olisi kannattanut edes yrittää. Kiitos PSPR!

Saimme myös PSPR:lta lämpimät kiitokset tapahtuman järjestelyistä.

Kehitettävin asia: Tapahtumatorin markkinointi oli hankalaa. En siinä omasta mielestäni riittävästi onnistunut. Markkinointiin olisi pitänyt sitouttaa alusta alkaen useampi osallistuvien tahojen edustus. Onneksi PSPR mainosti riittävästi PSD 75 vuotta juhlaa. Pääsimme hyvin ”siivellä” vai pitäisikö sanoa vaunun ”kannella”. Käsiohjelmakin laatimista pohtisin toisenkin kerran, jos uudelleen voisin.

Voitte lähettää minulle ajatuksia tapahtumatorista alkuviikosta. Niitä olisi mukava saada.

Lopuksi!

Meillä oli loistava päivä. Kiitos siitä kuuluu teille. Me teimme sen YHDESSÄ.

Toivon, että yhteistyö keskuudessamme  jatkuu huomenna ja pitkälle tulevaisuuteen.

Kaikkea hyvää kesää!

Hämeen Maanpuolustuspiiri