Sääntömuutoksen ja nimenkirjoittajien rekisteröintituki

Reserviläisliitto hoitaa yhdistysten puolesta sääntömuutoksen tai nimenkirjoittajien rekisteröintiprosessin sekä siihen liittyvät maksut yhdistysrekiste­ritoimiston kanssa. Sääntömuutosasiat käsitellään liiton hallituksessa ja toimitetaan hyväksynnän jälkeen Patentti- ja rekisterihallitukseen.

Alla olevilla lomakkeilla voidaan ilmoittaa sääntömuutosesitys ja uudet nimenkirjoittajat.

Nimenkirjoittajien muutosilmoitus yhdistysrekisteriin (pdf) (115 KB)

Sääntömuutosilmoitus yhdistysrekisteriin (pdf) (95.5 KB)

Mallisääntöjen käyttöönotto tai niihin tehtävät muutokset voidaan tehdä internetissä PRH:n liittokaistan avulla. Näissä tapauksissa ota yhteyttä järjestöpäällikkö Suvi Saloon, jarjesto@reservilaisliitto.fi tai puhelimitse 0400 930 625.

Yhdistysrekisteri

Patentti- ja rekisterihallituksen yhdistysrekisteritoimisto pitää kirjaa rekisteröidyistä yhdistyksistä, niiden säännöistä ja nimenkirjoittajista. Tarvittaessa sieltä voi tiedustella yhdistyksen rekisterinumeroa, voimassa olevia nimenkirjoitusoikeuksia ja sääntöjä. Nämä tiedot ovat myös osittain saatavissa PRH:n liittokaistasta.

On tärkeää, että yhdistys pitää nämä rekisteritiedot ajan tasalla. Kaikki em. asioita koskevat muutokset tuleekin ilmoittaa yhdistysrekisteriin. Sen voi tehdä liiton kautta, joka myös vastaa aiheutuneesta kustannuksesta.