Uutiskirje 2016

Tervetuloa Jalustintuntumalla-tapahtumaan!

Lappeenrannassa järjestään 18.-20.11. kautta aikojen suurin maanpuolustusjärjestöjen yhteistapahtuma, jossa kokoontuvat Reserviläisliiton lisäksi Suomen Reserviupseeriliitto, Maanpuolustuskiltojen liitto, Maanpuolustusnaisten Liitto ja Reserviläisurheiluliitto. Reserviläisliiton kokous on näistä mielenkiintoisin, sillä Suomen suurin maanpuolustusjärjestö saa viikonloppuna uuden puheenjohtajan ja todennäköisesti myös uudet säännöt.
Paras johtaa edestä
Uutta puheenjohtajaa on haettu mm. Paras johtaa edestä some-kampanjalla.
Varsinainen kokouspäivä on lauantai 19.11., jolloin Lappeenrannan kaupunginteatterin tiloissa alkaa klo 12.00 liiton nykyisen puheenjohtajan, kansanedustaja Mikko Savolan vetämä vaalipaneeli. Tentattavina ovat kaikki puheenjohtajaehdokkaat eli liiton aiempi varapuheenjohtaja, kehityspäällikkö Ilpo Pohjola Liperistä, Eduskunnan puolustusvaliokunnan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Mika Kari Lahdesta, kansanedustaja Kari Kulmala Rääkkylästä ja Porin Yliopistokeskuksen johtaja, professori Jari Multisilta Porista.

Varsinainen syyskokous alkaa samassa tilassa klo 13.30. Puheenjohtajavaalin lisäksi agendalla on esitys liiton sääntöjen muutoksesta, vuoden 2017 toimintasuunnitelma ja talousarvio sekä liittohallituksen täydentäminen erovuoroisten osalta. Kokousmateriaali on julkaistu liiton syyskokoussivuilla, johon on koottu kaikki syyskokoustapahtumaa käsittelevä tieto.

Iltajuhlassa esiintyy Maria Tyyster

Samanaikaisesti järjestetään seuralaisohjelmaa teemalla Lappeenranta tutuks siullekkii, tarinoita kelmikaupungist ja vähä muustakii Hetti Tikan seuras sekä päiväkahvit Kahvio Majurskassa niin, että 20 euron hintainen ohjelma alkaa klo 13.00 ja kestää noin 1,5 tuntia. Osallistujia pyydetään kokoontumaan hotelli Lappeen aulaan, josta heidän ohjataan linja-autolle. Ennakkoilmoittautuminen ohjeen mukaisesti.

Lauantai huipentuu yhteiseen iltajuhlaan, joka järjestetään Lappeenrannan urheilutalolla alkaen klo 18.50. Juhlapaikalle järjestetään linja-autokuljetus hotelli Lappeesta, jonne valtaosa kokousvieraista on majoittunut. Juhlavieraita viihdyttää Maria Tyyster orkestereineen. Asustesuosituksena on juhlapuku tai tumma puku ja kunniamerkit.
Maria Tyyster
Iltajuhlan solistina toimiva Maria Tyyster on suorittanut naisten vapaaehtoisen asepalveluksen.
ltajuhlaan osallistuminen edellyttää ennakkoon hankittua, 65 euron hintaista illalliskorttia, joka sisältää noutopöydän, kaksi kaatoa viiniä tai olutta sekä tervetulomaljan. Kortit ostetaan liiton nettikaupasta viimeistään sunnuntaina 13.11.2016.

Juhlapuhujana Puolustusvoimien komentaja

Sunnuntaina 20.11. ohjelma alkaa klo 10.00 jumalanpalveluksella Lappeen Marian kirkossa, joka on kävelymatkan päässä kokoushotellista. Jumalanpalveluksen jälkeen liittojen, piirien ja yhdistysten lipuista muodostettu lippulinna marssii ratsukoiden johdattelemana Lappeenrannan keskustan läpi takaisin hotellille.
Rakuunasoittokunta
Sunnuntain maanpuolustusjuhlassa esiintyy Rakuunasoittokunta.
Maanpuolustusjärjestöjen yhteinen Jalustintuntumalla -viikonloppu päättyy sunnuntaina valtakunnalliseen maanpuolustusjuhlaan, joka on avoin yleisötilaisuus. Juhla pidetään Lappeenrannan kaupungintalon Lappeenranta-salissa klo 13.00 alkaen.

Juhlapuheen pitää puolustusvoimain komentaja Jarmo Lindberg ja musiikista vastaa Rakuunasoittokunta. Pukukoodina on tumma puku tai paraatipuku ja isot kunniamerkit.

Reserviläisliitto toivottaa kaikki jäsenensä tervetulleeksi mukaan Jalustintuntumalla tapahtumaan!

Reserviläisliitto ry
Reserviläisliitto ry  |  Döbelninkatu 2, 00260 Helsinki
Puh. (09) 4056 2040, Faksi: (09) 4056 2044  |  S-posti: toimisto@reservilaisliitto.fi

Jalustintuntumalla logo
Jalustintuntumalla on viiden järjestön yhteinen juhla- ja kokoustapahtuma.

Jokaisen ilmoittauduttava!

Kokonaisvahvuuksien selvittämiseksi jokaisen osallistujan tulee ilmoittautua lauantain syyskokoukseen, seuralaisohjelmaan, iltajuhlaan ja sunnuntain maanpuolustusjuhlaan liiton toimintakalenterin kautta!

Huonevaraukset

Sokos Hotel Lappee on käytännössä jo täynnä mutta huoneita vapautuu myyntiin satunnaisesti peruutusten johdosta. Näitä voi tiedustella, puh. 010 762 1000 tai s-posti lappee.lappeenranta@sokoshotels.fi.

Lisäksi huoneita on varattu Hotelli Scandic Patriasta, josta niitä voi varata, puh. 09 473 99439 tai s-posti meeting.patria@scandichotels.com.

Vielä ennätät ostaa illalliskortin!

Illalliskortit tulee ostaa 13.11 mennessä liiton verkkokaupasta. Kortit voi noutaa Sokos Hotel Lappeen aulassa olevasta infopisteestä. Kortin hinta on 65 euroa sisältäen noutopöydän, kaksi kaatoa viiniä tai olutta ja tervetulomaljan.

Yrttistä vihersalaattia & kurpitsansiemeniä

Maalaisjuustosalaattia (salaattia, melonia, leipäjuustoa, kuivattuja karpaloita & balsamico-kastiketta)

Paahdettua Punajuurta & Vuohenjuustoa

Katkarapuskagenia & Saaristolaisleipää