Reserviläisliitto ry logo UUTISKIRJE 2017

Huippis kutsuu liiton naisjäsenet Tikkakoskelle 23.9.

ILMASOTAKOULUTUSTA MAASSA JA TAIVAALLA

Reserviläisliiton huipputapahtuma on vuosia rakentunut sotahistorian ympärille ja vierailut on suunnattu varuskuntiin. Tänä vuonna liitto järjestää huipputapahtumansa Jyväskylän varuskunnassa Tikkakoskella, missä koulutetaan henkilökuntaa, reserviläisiä ja varusmiehiä ilmavoimien ja ilmapuolustuksen tehtäviin.

DSC_1002
Kuva Kauhavan lentosotakoululta vuodelta 2011. Nyttemmin koulu on lakkautettu ja suurin osa henkilökunnasta siirtyi Tikkakoskelle.

Simulaattorikalustoa ja historiaa

Kaikkien aikojen seitsemästoista huipputapahtuma tukeutuu Jyväskylän varuskuntaan. Päivän aikana tutustumme Ilmasotakouluun ja lentokoulutukseen, mm Suomen ilmavoimiin kuuluvaan joukkoyksikköön, Hävittäjälentolaivue 41 (HÄVLLV41).

Tutustumme myös Suomen Ilmavoimamuseoon, joka on Jyväskylän lentoaseman lähistöllä sijaitseva ilmailuaiheinen museo. Valtaosa museon kokoelmissa olevista koneista on Suomen ilmavoimien käyttämiä sotilaslentokoneita.

Osallistumismaksu on 25 euroa. Sitovat ilmoittautumiset tulee tehdä 24.8. mennessä. Ilmoittautuminen osoitteessa www.reservilaisliitto.fi/toimintakalenteri. Osallistumismaksu laskutetaan ilmoittautumisen jälkeen. Mukaan mahtuu 30 ensimmäiseksi ilmoittautunutta.

Huipputapahtumaan voi osallistua RES:n naisjäsenet.

Tervetuloa!

Lisätietoja: