Uutiskirje 2016

Reserviläisten veteraanityö -valokuvakilpailu käynnistyi

Reserviläisliiton jo perinteeksi muodostunut keräystempauspäivä järjestettiin viime lauantaina. Samalla käynnistyi Reserviläisliiton valokuvauskilpailu, jossa etsitään reserviläisten veteraanityöstä kertovia kuvia. Reserviläisten veteraanityö -valokuvakilpailuun voi osallistua kilpailusivulla tai julkaisemalla kuvan Instagramissa hashtagilla #reservilaistenveteraanityo.

Lipunkanto
Veteraanien järjestötoimkintaa tuetetaan laajasti koko maan alueella. Kuvassa reserviläisiä kantamassa veteraanien lippuja Alastarolla. (Kuva: Alastaron Reserviläiset)

Valokuvauskilpailu päättyy 8.4., jonka jälkeen Veteraanivastuu ry:n varainhankinnan päällikkö Pia Mikkonen sekä Reserviläisliiton hallituksen ja veteraaniyhteistyöryhmän jäsen Hannu P. Martikainen Pohjois-Karjalan Reserviläispiiristä valitsevat voittajakuvan sekä kaksi kunniamaininnan saavaa kuvaa.

Voittaja palkitaan 200 euron arvoisella Inttistore-lahjakortilla ja kunniamaininnan saaneet palkitaan 100 euron arvoisilla lahjakorteilla.

Veteraanityöllä pitkät perinteet

Reserviläiset ovat aina tehneet paljon veteraanityötä. Vuosien saatossa työn luonne on muuttunut yhteistyöstä tukitoiminnaksi. Sotiemme Veteraanit –keräykseen osallistumisen lisäksi reserviläiset tukevat monin paikoin paikallisten veteraaniyhteisöjen työtä ja toimintaa sekä auttavat yksittäisiä veteraaneja arkiaskareissa mm. tekemällä lumitöitä, leikkaamalla nurmikoita ja tarjoamalla kuljetusapua.

Myös erilaisia kunniavartioita ja seppeleenlaskuja järjestetään veteraanien puolesta paljon. Veteraanien hautajaisjärjestelyitä tuetaan pyydettäessä.

Monet Reserviläisliiton jäsenyhdistykset ovat myös mukana vaalimassa veteraaniperinteitä. Reserviläisliitto kuuluu jäsenenä Tammenlehvän Perinneliittoon, joka vastaa perinnetyöstä valtakunnantasolla. Perinnetyöstä voit lukea lisää täältä.

Mikäli haluat olla mukana tekemässä vapaaehtoistyötä sotiemme veteraanien hyväksi, ota asiasta yhteyttä omaan yhdistykseesi.

Reserviläisliitto ry
Reserviläisliitto ry  |  Döbelninkatu 2, 00260 Helsinki
Puh. (09) 4056 2040, Faksi: (09) 4056 2044  |  S-posti: toimisto@reservilaisliitto.fi