Uutiskirje 2016

Puolustamisen arvoinen maa -kampanja

Reserviläisliiton kuluvan vuoden jäsenmaksulaskun eräpäivä on tuleva maanantai. Maksun yhteydessä voit hankkia Puolustamisen arvoinen maa -pinssin maksamalla vähintään kahdeksan euroa ylimääräistä. Pinssit ovat osa liiton kampanjaa, jolla pyritään ylläpitämään ja kohottamaan suomalaisten maanpuolustustahtoa.

RES_Puolustamisen_72dpi
Talvisodassa Suomen puolustivat sotiemme veteraanit. Tänään tästä vastaavat reserviläiset. (Kuva: Reserviläisliitto)
Puolustamisen arvoinen maa –kampanja on ollut jo muutamia päiviä käynnissä sosiaalisessa mediassa, jossa kampanjamainos on herättänyt suurta kiinnostusta. Muutamassa päivässä mainosta on jaettu lähes 500 kertaa ja siitä on tykännyt lähes kolme tuhatta henkilöä. Erilaista, maanpuolustukseen liittyvää keskustelua on myös syntynyt paljon.

Facebook-kampanjan erityisenä kohderyhmänä ovat naiset ja nuoret, joiden maanpuolustustahto on Maanpuolustustiedotuksen Suunnittelukunnan (MTS) tutkimusten mukaan muita väestöryhmiä alhaisempi. Naisista aseellisen puolustautumisen kannalla epävarmoissakin tilanteissa on 73 prosenttia kun taas miehistä aseellista vastarintaa kannattaa 84 prosenttia. Alle 25-vuotiaista aseisiin tarttuisi vain 67 prosenttia.

Kampanjatunnuksena toimii Suomen kartan muotoinen pinssi, joka on saanut sloganinsa suomalaisten suuresti kunnioittamalta, jalkaväenkenraali Adolf Ehrnroothilta. Jalkäväenkenraali lausui aikanaan kuuluisat sanat: "Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa.”

Kampanja kohdistuu myös jäseniin

Kampanjointia suunnataan myös Reserviläisliiton jäseniin. Puolustamisen arvoinen maa –teema näkyy Reserviläinen-lehdissä, kampanjasivulla ja muussa jäsenviestinnässä. Helpoiten voit olla mukana jakamalla kampanjan sisältöä sosiaalisessa mediassa.

Kampanjatuotoilla tuetaan liiton paikallisyhdistysten ja maakunnallisten piirien toimintaa. Reserviläisliittoon kuuluu 342 yhdistystä, joiden toimintaan osallistumalla reserviläiset voivat ylläpitää omaa ampumataitoaan, muuta sotilaallista osaamistaan ja fyysistä kuntoaan.

Yhdistysten toiminnalla on suuri merkitys puolustuksemme kannalta, sillä Puolustusvoimien 230.000 hengen vahvuisista sodan ajan joukoista reserviläiset muodostavat yli 95 prosenttia.

Puolustamisen arvoinen maa –kampanjasta voit lukea lisää kampanjasivulta.

Reserviläisliitto ry
Reserviläisliitto ry  |  Döbelninkatu 2, 00260 Helsinki
Puh. (09) 4056 2040, Faksi: (09) 4056 2044  |  S-posti: toimisto@reservilaisliitto.fi

Puolustamisen arvoinen maa pinssi

Muuta rekisteritiedot itse!

Jokainen jäsen voi itse tarkistaa ja päivittää omat jäsentietonsa internetin kautta. Tämä tapahtuu kirjautumalla rekisterin eAsiointiin ja tekemällä muutokset sinne.

Käyttäjätunnuksena toimii oma jäsennumero ja ensimmäisellä sisäänkirjautumiskerralla salasanana on postinumero. Salasana on vaihdettava ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä.

Ylennykset ilmoitettava liittoon

Liitto toivoo, että jäsenet pitävät itse puhelinnumeronsa, sähköpostiosoitteensa ja sotilasarvonsa ajan tasalla rekisterissä. Myöskään  ylennyksiä koskevia tietoja ei kirjata rekisteriin automaattisesti vaan ne on kirjattava tai ilmoitettava itse.

Muuttuneita osoitetietoja ei tarvitse ilmoittaa, koska rekisteritietoja päivitetään säännöllisesti Postin järjestelmistä. Tässä tosin on pieni viive.

Rekisteriin liittyviä kysymyksiä voi lähettää rekisterinhoitajille, jotka tarvittaessa myös neuvovat jäsenrekisterin käytössä ja vastaavat sitä koskeviin kysymyksiin.

Yhteinen jäsenrekisteri

Maanpuolustusrekisteri on Reserviläisliiton, Suomen Reserviupseeriliiton ja Maanpuolustuskiltojen liiton yhteinen jäsenrekisteri, josta löytyvät kaikkien em. järjestöjen jäsenyhteisöihin kuuluvien henkilöjäsenten tiedot.

Maanpuolustusrekisteriä hoitava henkilöstö on tavoitettavissa jokainen arkipäivä klo 08-16 seuraavasti:

Puh: (09) 4056 2010
S-posti: jasenasiat@reservilaisliitto.fi

Jäsenille tarkoitettuun eAsiointiin pääsee täältä.

Yhdistysten asiointi Maanpuolustusrekisteriin tapahtuu täältä.