Uutiskirje 2016

M05-maastopuku myyntiin syyskuussa

Puolustusvoimien M05-maastopuku vapautuu 26.9. myyntiin, kun Puolustusvoimien tuotesuoja puvulle päättyy. M05-puvun kysyntä tulee olemaan suurta, minkä johdosta Reserviläisliiton ja Reserviupseeriliiton omistama Inttistore tarjoaa jäsenille ennakkotilausmahdollisuuden. Nopeimmat tilaajat saavat puvustaan kymmenen prosentin jäsenalennuksen.

Maastopuku_M05
Puolustusvoimien M05-maastopukua käyttävät kaikki varusmiehet ja kantahenkilökuntaan kuuluvat. (Kuva: Inttistore)

Inttistore aloittaa M/05-tuoteperheen ennakkotilausten vastaanottamisen tänään. Mikäli teet tilauksesi heinäkuun loppuun mennessä, saat 10 prosentin jäsenalennuksen hankinnan kokonaishinnasta. Ennakkotilauksen voit jättää myymälän verkkosivuilla tai Helsingin Töölössä sijaitsevassa Inttistoren myymälässä (Pohjoinen Hesperiankatu 15).

Alennuksen saat kun käytät verkkokaupassa alennuskoodia RESM05. Inttistoren myymälässä Helsingin Töölössä alennuksen saat liiton jäsenkorttia näyttämällä.

Maastopuvun lisäksi myyntiin tulevat pakkasasu, lippa- ja lierihattu, karvalakki sekä lumipuku. Tilattuja tuotteita toimitetaan 26.9. alkaen mutta pakkasasun, lumipuvun ja karvalakin toimitukset alkavat vasta 17.10.

M/05 – Puolustusvoimien ykkösasu

M/05-maastopuku otettiin nimensä mukaisesti käyttöön vuonna 2005 ja sitä käyttävät kaikki varusmiehet, kertausharjoituksissa olevat reserviläiset sekä kantahenkilökunta. Lisäksi pukuja on jonkin verran Maakuntajoukkoihin kuuluvilla reserviläisillä.

Puvun kehitystyöhön käytettiin kolme vuotta ja prosessi oli perusteellinen. Yksistään sopivan maastokuosin löytämiseksi Metsäntutkimuslaitoksen suomalaista metsää kuvaavia dioja käytiin tuhansia läpi. Tavoitteena oli mahdollisimman tarkkaan suomalaista luontoa jäljittelevä kuviointi väreineen.

Inttistoreen myyntiin tuleva M05-puku on infrapunasuojausta myöten samanlainen kuin Puolustusvoimien M05-maastopuku. Puolustusvoimien toivomuksesta Inttistoren puvusta puuttuu kuitenkin Puolustusvoimien tornilogo, jotta pukuja ei voisi vaihtaa Puolustustusvoimien varusvarastoilla.

Yhdistys- ja piiritilaukset

Mikäli yhdistykset tai piirit haluvat tilata useita pukuja esim. kunniavartio- ja muissa tehtävissä käytettäväksi, tulee nämä tilaukset toimittaa sähköpostilla osoitteeseen info@inttistore.fi. Mikäli tilaus on suurempi kuin kymmenen pukua, nousee alennusprosentti 15 prosenttiin. Lisätietoja saa tarvittaessa em. sähköpostiosoitteesta tai puhelimitse numerosta (09) 4056 2014.

Reserviläisliitto ry
Reserviläisliitto ry  |  Döbelninkatu 2, 00260 Helsinki
Puh. (09) 4056 2040, Faksi: (09) 4056 2044  |  S-posti: toimisto@reservilaisliitto.fi