Uutiskirje 2015

Juhlaristeilyn tunnelmat videolla

Huhtikuussa järjestetty Reserviläisliitto 60 vuotta -risteily oli liiton historian suurin ja näyttävin tapahtuma. Risteilyn tunnelmat ja juhlallisuudet on nyt koottu videoille, jotka löytyvät Youtube-palvelusta.
maanpuolustusjuhla2015 Laivalla
Reserviläisliitto 60 vuotta -pääjuhla oli niin täynnä, että kaikki eivät mahtuneet istumaan. (Kuva: Reserviläisliitto)
Reserviläisliiton perustamisesta tuli huhtikuussa kuluneeksi kuusi vuosikymmentä. Merkkipäivää juhlittiin poikkeuksellisen näyttävästi 11.-12.4. Helsingissä ja M/S Baltic Queen -laivalla.

Reserviläisliitto 60 vuotta -juhlaristeily oli liiton historian suurin tapahtuma. Suomen suurimman maanpuolustusjärjestön perustamista juhli Itämeren aalloilla noin 1.400 liiton jäsentä seuralaisineen sekä erilaisten sidosryhmien edustajaa.

Liiton virallinen 60-vuotisjuhla järjestettiin laivan yli tuhat henkeä vetävässä Starlight Palace -ravintolassa, joka oli ääriään myöten täynnä. Erittäin tyylikkäässä juhlassa puheen piti Eduskunnan silloinen puhemies, kansanedustaja Eero Heinäluoma.

Ensiesityksensä tilaisuudesssa sai Reserviläisliiton ja reserviläistoiminnan historiasta kertova Kuusi vuosikymmentä maanpuolustusta -multimediaesitys. Tämä esitys, Reserviläisliiton 60-vuotispääjuhla sekä juhlaristeilystä kertova videokooste ovat nähtävissä liiton Youtube-tilillä.

Käy katsomassa liiton Youtube-kanavalta tunnelmia juhlaviikonlopusta ja historiavideo. Saatat nähdä tuttuja kasvoja risteilyltä ja vuosien varrelta.

Reserviläisliitto ry
Reserviläisliitto ry  |  Döbelninkatu 2, 00260 Helsinki
Puh. (09) 4056 2040, Faksi: (09) 4056 2044  |  S-posti: toimisto@reservilaisliitto.fi

Juhlavuosi jatkuu syksyllä

Reserviläisliiton 60-vuotista taivalta juhlitaan kuluvana vuonna näyttävästi eri puolilla maata. Ensi syksynä reserviläispiirit järjestävät  juhlavuoteen liittyviä maanpuolustusjuhlia ja koko perheelle tarkoitettuja liikuntatilaisuuksia sekä esittelevät reserviläistoimintaa erilaisilla messuilla ja muissa yleisötapatumissa.

Päätöstapahtuma Porissa

Juhlavuoden päättää 14.-15.11. Porissa järjestettävä syyskokoustapahtuma, joka on yhteinen Maanpuolustusnaisten liiton kanssa. Tavanomaisten kokous- ja juhlatapahtumien lisäksi ohjelmassa on mm. seminaari, jossa luodataan maailman, Suomen ja Reserviläisliiton muutosta viimeisen kahden vuosikymmenen aikana.

Nykymuotoinen Reserviläisliitto syntyi huhtikuussa 1995 Porissa, jolloin hyväksyttiin silloisen Reservin Aliupseerien Liiton sääntö- ja nimimuutos. Avoimen jäsenyyden myötä Reserviläisliitosta on tullut Suomen suurin maanpuolustusjärjestö.

Lisätietoa Reserviläisliiton juhlavuodesta löydät täältä.