19.12.2018 15.50

Yhdistystiedote 9/2018 ilmestyi

Vuoden viimeisessä Yhdistystiedotteessa kerrotaan mm. liiton vaaliohjelmasivusta ja muistutetaan tulevasta kyselystä koskien yhdistysten ampumaratojen ympäristölupiin liittyviä ongelmia.

JoulutuletLoimaa2012
Reserviläisliiton perinteiset Joulutulet kokoavat yhteiseen nuotiohetkeen ja hiljentymään joulun odotukseen reserviläisaktiivien ja näiden läheisten lisäksi myös lähiseudun asukkaita perheineen.(Kuva: Loimaan Seudun Reserviläiset ry)
Monella reserviläisyhdistyksellä on oma tai yhteisomistuksessa oleva ampumarata käytössään. Paikoitellen radoilla on ollut ongelmia ympäristölupien sekä niitä hoitavien viranomaistahojen kanssa. Reserviläisliitto kartoittaa näitä ongelmia sähköisellä kyselyllä, josta lähetetään sähköpostia vielä ennen joulua yhdistysten puheenjohtajille. Kerättyä materiaalia hyödynnetään mm. liiton edunvalvonnassa ympäristöministeriön suuntaan.

Vaalipaneeleja tiedossa

Reserviläisliitto on hyväksynyt tuleviin eduskuntavaaleihin liittyen vaaliohjelman, joka on luettavissa liiton vaalisivuilla. Sivuilla julkaistaan myös ohjelmaan sitoutuneiden kansanedustajaehdokkaiden nimet, painokelpoiset ja nettikäyttöön sopivat vaalisertifikaatit sekä tiedot valtakunnallisista ja maakunnallisista vaalipaneeleista. Tiedot jälkimmäisistä voi lähettää osoitteella tiedotus@reservilaisliitto.fi

Toimintaraportit liittoon tammikuun loppuun mennessä

Yhdistysten puheenjohtajien sähköpostiin on lähetetty linkki, jonka avulla voi raportoida kuluvan vuoden toiminnan luvuista ja osallistumismääristä. Raportin tekeminen on projektituen saamisen ehto. Tarvittaessa liiton järjestöpäällikkö Suvi Salo voi lähettää linkin uudestaan.

Liiton toimisto aukiolo vuodenvaihteessa

Reserviläisliiton henkilöstö keskittyy jouluviettoon ja lomailuun 24.12.2018–2.1.2019 välisen ajan. Liiton toimisto aukeaa jälleen 2.1.2019.

Reserviläisliitto toivottaa kaikille jäsenilleen ja muille suomalaisille hyvää joulua sekä onnellista uutta vuotta.

Yhdistystiedote kerran kuukaudessa

Reserviläisliiton ajankohtaisia asioita käsittelevät Yhdistystiedotteet on tarkoitettu lähinnä liiton jäsenyhdistyksille ja piireille sekä niiden luottamushenkilöille.