26.4.2018 17.00

Yhdistystiedote 3/2018 ilmestyi

Vuoden kolmannessa Yhdistystiedotteessa etsitään mm. järjestäjää vuosien 2019 ja 2020 Reservin ampumestaruuskisoille ja kerrotaan ammuntamahdollisuuksista.

Yhdistystiedotekuva_CISOR_sotilasmoniottelu_2017
Vuosien 2019 ja 2020 Reservin ampumamestaruuskisoille etsitään järjestäjää. Kuva CISOR:n sotilasmoniottelusta viime vuodelta (Kuva: Reserviläisliitto).
Tänä vuonna Reservin ampumamestaruuskisat järjestetään viime vuoden tapaan elokuussa Rovaniemellä ja järjestelyistä vastaavat Lapin reservipiirit ja yhdistykset. Vuosien 2019 ja 2020 kilpailuille etsitään nyt järjestäjää ja reservipiireiltä toivotaan esityksiä asiasta. Reserviläisurheiluliitosta saa tarvittaessa lisätietoja siitä, minkälaiset radat, fasiliteetit ja muut järjestelyt kisojen toteuttaminen vaatii. Lisätietoa Reservin ampumamestaruuskisoista löytyy täältä.

Ampumataito on kenttäkelpoisuuden keskeinen osa-alue ja siihen liittyen on kilpailujen ja yhdistyskohtaisten ampumavuorojen lisäksi tarjolla kaksi erinomaista tilaisuutta riippumatta siitä, miten paljon ammuntaa on aiemmin harrastanut. Ensimmäinen näistä on prosenttiammunta, johon lasketaan kaikki väh. 10 laukausta käsittävät ampumasuoritukset, joissa käytetään RESUL:n, RUL:n, RES:n, SAL:n tai SML:n kilpailulajeissa käytettäviä aseita. Prosenttiammunnassa myös palkitaan aktiivisimmin jäseniään osallistaneet piirit ja yhdistykset.

Toinen on Ampumataitopäivä, joka järjestetään tänä vuonna kaikkialla valtakunnassa 5. toukokuuta. Ampumataitopäivä tarjoaa kaikille jäsenille mahdollisuuden tutustua reserviläisammuntoihin, niissä käytettäviin aseisiin ja antaa mahdollisuuden yhteen kymmenen laukauksen ampumasuoritteeseen sekä opettaa turvallisen ammunnan perusteita. Prosenttiammunnan ja Ampumataitopäivän osalta kannattaa olla yhteydessä oman piirin ampumavastaavan.

Vuonna 2018 Yhdistystiedote kerran kuukaudessa

Reserviläisliiton ajankohtaisia asioita käsittelevät Yhdistystiedotteet on tarkoitettu lähinnä liiton jäsenyhdistyksille ja piireille sekä niiden luottamushenkilöille. Tänä vuonna Yhdistystiedotteita aletaan julkaista kerran kuukaudessa.