14.9.2018 10.34

Vuoden viestintäteko -palkinto Pirkanmaalle

Pirkanmaan Reservipiirien yhteinen Pirkan Viesti -tiedotuskonsepti on saanut Vuoden viestintäteko -palkinnon. Reserviläisjärjestöjen yhteinen, kerran vuodessa myönnettävä palkinto julkistettiin reservipiirien toiminnanjohtajien neuvottelupäivien yhteydessä.

Vuodenviestintäteko
Vuoden Viestintäteko -palkinnon luovuttivat 12.9. Helsingissä toiminnanjohtajat Olli Nyberg ja Janne Kosonen. Sen vastaanotti Pirkanmaan reservipiirien yhteinen toiminnanjohtaja Päivi Huotari. (Kuva: Reserviläisliitto)
Reserviläisliitolla ja Suomen Reserviupseeriliitolla on käytännössä yhteinen piiriorganisaatio. Yhtä lukuun ottamatta jokaisessa maakunnassa ilmestyy myös jäsenistölle jaettava piirilehti. Pääosin 1960-luvun alkuvuosina alkunsa saaneet piirilehdet ovat viimeisinä vuosina siirtyneet enenevässä määrin internettiin mm. ilmoitustulojen vähentymisen johdosta. Osa piireistä ei julkaisi paperilehteä enää lainkaan ja jotkut ovat vähentäneet julkaisukertoja neljään vuodessa.

Pirkanmaalla ilmestyvä Pirkan Viesti on onnistunut taloutensa suunnittelussa poikkeuksellisen hyvin. Mittavien ilmoitustulojen johdosta piirilehti on jäsenille ilmainen. Taustalla on piirilehden ja pirkanmaalaisen reserviläistoiminnan tueksi koottu yritysrypäs, joka ilmoittaa lehdessä säännöllisesti.

Myös Pirkan Viestin on kehittänyt sähköisen viestinnän muotoja. Lehdellä on käytössään selkeä ja monipuolinen internetsivusto, jossa myös taustajärjestöjä esitellään laajasti. Viimeksi käyttöön tuli ajankohtaisista reserviläisasioista ja -tapahtumista kertova uutiskirje.

Pirkan Viesti -piirilehdestä ja -tiedotuskonseptista vastaa laaja joukko pirkanmaalaisia viestinnän ammattilaisia, joiden työtä johtaa lehden päätoimittajan toimiva Sirkka Ojala Tampereelta. He kaikki työskentelevät vapaaehtoispohjalta.

Pirkan Viesti -tiedostuskonseptiin voit tutustua täältä.