6.6.2018 15.06

Virheelliset sähköpostiosoitteet haittaavat sisäistä tiedottamista

RES:n, RUL:n, MPKL:n ja MNL:n jäsenille sekä erityisesti luottamushenkilöille suositellaan rekisterissä olevan sähköpostiosoitteen tarkastamista.

jasenrekisteri kuvituskuva
Maanpuolustusrekisterin ylläpidosta vastaa Reserviläisliitto. (Kuva: Reserviläisliitto)
Reserviläisliiton sisäistä tiedotusta hoidetaan paljon Maanpuolustusrekisterin kautta. Liiton viimeisintä, sähköistä Yhdistystiedotetta lähetettäessä on ilmennyt, että toimimattomien sähköpostiosoitteiden suuri määrä rekisterissä tekee tiedotteiden ja uutiskirjeiden lähettämisen jäsenille sekä piirien ja yhdistysten luottamushenkilöille haasteelliseksi. Liiton käyttämän postituspalvelimen lähetysnopeus on virheellisten osoitteiden suuren määrän johdosta hidastunut merkittävästi eikä osa tiedotteista mene lainkaan perille.

Maanpuolustusrekisterissä on yli 50.000 sähköpostiosoitetta mutta niistä lähes viidennes on tällä hetkellä toimimattomia. Virheelliset osoitteet poistetaan rekisteristä lähiaikoina.

Sisäisen tiedotuksen toimivuuden kannalta olisi tärkeää, että erityisesti luottamushenkilöiden osalta Maanpuolustusrekisterissä olisi toimivat sähköpostiosoitteet. Rekisterissä olevan osoitteen voi tarkistaa ja tarvittaessa päivittää ns. eAsioinnin avulla, jonne pääsee täältä.

Käyttäjätunnuksena toimii oma jäsennumero ja ensimmäisellä sisäänkirjautumiskerralla salasanana on postinumero. Salasana on vaihdettava ensimmäisen sisäänkirjautumisen yhteydessä.

Henkilötietojaan voi myös päivittää lähettämällä sähköpostia osoitteeseen jasenasiat@reservilaisliitto.fi. Reserviläisliitto on vastannut Maanpuolustusliittojen yhteisen Maanpuolustusrekisterin ylläpidosta vuoden 2018 alusta lähtien.